FANDOM

Flag of Argentina

Flaga Argentyny

Argentyna - państwo istniejące w Ameryce Południowej, ze stolicą w mieście Buenos Aires. Było najbardziej liberalnym spośród państw zarówno Państw Centralnych, jak i Osi Krajów Radziecko-Faszystowskich. Od 1914 roku rządzili tam zwolennicy Niemiec i Turcji Osmańskiej, którzy wprowadzili kraj w 1917 do koalicji z Niemcami. W trakcie rozejmu verduńskiego przegrali wybory na rzecz zwolenników Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, którzy anulowali członkowstwo w Państwach na rzecz Ruchu Państw Neutralnych. Ich rządy trwały zaledwie 4 lata, to jest w latach 1932-1936. Po nich nastała tak zwana Koalicja Postępu i Siły, będąca koalicją ugrupowań komunistycznych i faszystowskich. Tak jak reszta krajów zginęła w trakcie Dnia Zagłady, czyli 20 marca 1950 roku, kiedy to doszło do wzajemnego ostrzeliwania się atomówkami.

W trakcie wojny Argentyna była jedynym w regionie krajem po drugiej stronie bloku. Mimo licznych problemów ze strony sił brazylijskich, francuskich, amerykańskich i brytyjskich siły argentyńskie dawały sobie radę całkiem nieźle. W latach 20. udało się im zająć Falklandy i Malwiny i utrzymać je aż do 1947 roku, kiedy to Brazylia i Zjednoczone Królestwo uderzyły naraz, co pozwoliło na odzyskanie przez tych drugich wysp. Argentyna była oazą tolerancji, przyjęła wielu prześladowanych w krajach sojuszniczych, między innymi Słowian i Żydów z Niemiec, Ormian z Turcji Osmańskiej i Chińczyków z Japonii. Swoje schronienie znaleźli tam też leniniści i staliniści, jacy w latach 20., 30. i 40. musieli uciekać z krajów Ententy, a potem Ligi Narodów w związku z działalnością pro-niemiecką lub rewolucyjną.

Szablon:Języki