FANDOM

Flaga ONZ

Flaga ONZ, wykorzystywana przez UN Army jako ich sztandar wojenny

Armia Narodów Zjednoczonych (ang. United Nations Army) - siły zbrojne Organizacji Narodów Zjednoczonych, powstałe w połowie Trzeciej Wojny Światowej w jednym celu - pokonać Organizację Paktu Północnoatlantyckiego i jej sojuszników, a także Układ Moskiewski, które podzieliły świat na dwa obozy. Stworzenie armii i całej organizacji odbyło się potajemnie w amerykańskim Nowym Jorku, a także w miastach położonych w krajach neutralnych - szwajcarskich Bernie i Genewie, a także w kenijskim Nairobi. Chrzest bojowy przeszli w Etiopii, gdzie podjęli walkę z siłami Układu Moskiewskiego w 2033 oraz w Algierii, podejmując się inwazji na Pakistan - członka Organizacji Sojuszników Paktu Północnoatlantyckiego, ledwie się trzymającego przez inwazję Układu ze strony Iranu, Indii i Chin oraz przez zajęty Afganistan, gdzie przeszły wojska radzieckie.

Ostatnie boje mieli na Półwyspie Koreańskim i Jerozolimie. W trakcie III Wojny Światowej najpierw pokonali NATO i ONATA, a potem zajęli się Układem, jaki jednak uprzednio skapitulował, wiedząc że pokonane kraje zasilą szeregi UN Army, a wtedy droga do upadku Układu Moskiewskiego pewna, co zakończyło poprzez traktaty z 14 maja 2035 roku konflikt i doprowadziło do utworzenia Republiki Zjednoczonej Ziemi. Podczas gdy NATO i ONATA zajęły się tworzeniem gospodarki, a Układ armii to ANZ, jakie samo się też rozwiązało uprzednio przekształciło się w zarząd RZZ, dzięki czemu mieli doświadczonych dyplomatów i nadal mają.

Członkowie

  • Brazylia (wcześniej członek Układu)
  • Szwajcaria
  • Szwecja
  • Indonezja
  • Algieria
  • Tajlandia
  • Chile
  • Boliwia
  • Kenia
  • Kostaryka
  • Honduras
  • Somalia
  • Erytrea
  • Namibia
  • Tanganika

Szablon:Języki