FANDOM

Luna(Moon)
Wygląd satelity
Selene Bermudia
Astrografia
Region: Gromada Lokalna
Sektor: Sektor Terrański
Układ: Układ Słoneczny
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Słońce
Księżyce: brak, sam jest satelitą Ziemi
Odległość od gwiazdy: 1 j.a.
Długość dnia: 27,3 ziemskiego dnia
Geografia
Typ: martwe ciało niebieskie
Promień: 1737 km
Wsp. Keplera: N/A
Atmosfera: N/A
Klimat: brak
Temperatura: -53 °C
Grawitacja: 0,1654 g
Dominujący krajobraz: pustkowia
Woda: brak
Ważne miejsca: Dolina Nowej Nadziei
Społeczeństwo i inne
Języki: angielski
rosyjski
niemiecki
francuski
chiński
polski
bermudzki
Hominum
Rząd: Wydział Kolonizacyjny Terran
Ludność: 20 milionów
Struktura demograficzna: ludzie - 90%, inne rasy - 10%
Główne miasta: Lunaburg
Armstrong City
Import: woda
żywność
zaawansowane technologie
Eksport: surowce do produkcji zaawansowanych przedmiotów
metale
minerały
Przynależność: ONZ Gai Bermudii

Bermudiański Księżyc (inaczej: Selene Bermudia, Księżyc) - satelita Gai Bermudii, jest pierwszym ciałem niebieskim przez ludność z Ziemi tego wymiaru. Zadanie jej kolonizacji podjęła odnoga Rady Bezpieczeństwa i Zgromadzenia Ogólnego Organizacji Narodów Zjednoczonych - Wydział Kolonizacyjny Terran. Pierwsze z miast jakie tam powstały to Armstrong City i Lunaburg. Obszar, gdzie założono pierwsze kolonie ludzkie na planecie to Dolina Nowej Nadziei, gdzie pod kopułami i w kraterach powstają pierwsze pozaziemskie miasta, a na orbicie zlokalizowano stocznie i suche doki, połączone z globem przy pomocy wieży orbitalnej, zbudowanej z pomocą Forum Fantasii.

Historia

W 2015 roku ludzkość na Gai Bermudii zorientowała się, że nie jest sama w wieloświecie i że istnieje Fantazja, bogata w rozmaite gatunki, niektóre nawet będące tym samym, co istniało na planecie ludzi w Trójgranicznym Centralnym Wymiarze. Odkryte tam surowce, jak Tyrium czy Hel-3 zrewolucjonizowały ziemski rynek i pozwoliły na wynalezienie wielu rozmaitych wynalazków, jak chociażby androidów czy nowoczesnych pojazdów kosmicznych. Do Księżyca prawo rościły sobie niemal wszystkie państwa i korporacje, dlatego decyzją ONZ powstał Wydział Kolonizacyjny Terran, jaki miał na celu administrację pozaziemskich ekumen, wojnę gwiezdną, kolonizację kolejnych ciał niebieskich oraz istniejące na nich gospodarkę, czyli prowadzone uprawy pod biokopułami i kopalnie razem z zakładami przemysłowymi. Bermudiański Księżyc stał się główną placówką obrony Ziemi oraz całej obrony Układu Słonecznego.

Błyskawicznie zaczęli ściągać wszelacy biznesmeni, kosmonauci i inżynierowie. Co ciekawe Chiny wysłały również 400 milionów swych obywateli w charakterze taniej siły roboczej, ze względu na ciągłe przeludnienie miast w swoim kraju, podobnie zrobiły inne kraje, wysyłając w sumie 100 milionów ludzi w charakterze inżynierów, spawaczy w astrostoczniach, pracowników elektrowni, badaczy czy górników przy ważnych minerałach, jak platyna, selen czy tytan, których na Bermudiańskim Księżycu okazało się być od groma. Co więcej to właśnie Księżyc był ostatnim przystankiem przed długą podróżą na dalsze planety, nawet jeśli jednostki posiadały napęd jonowy, między innymi na Wenus i Marsa. W roku 2050 Luna Bermudia pozostaje głównym ośrodkiem dalszej kolonizacji Układu Słonecznego.

Ważniejsze miejsca

  • Dolina Nowej Nadziei - obszar, jaki został skolonizowany przez ludzi jako pierwszy. To tam powstały wszystkie pozaziemskie miasta ludzkie oraz tam dokonuje się eksploatacji Księżyca. Nad Doliną wznoszą się kominy rafinerii i fabryk, szyby kopalń, a niebo przeszywają iglice miast pod kopułami, zaś na nieboskłonie są suche doki dla statków oraz okrętów gwiezdnych, a także stacje kosmiczne i winda orbitalna, będąca swoistymi bramami Bermudiańskiego Księżyca.
  • Lunaburg - jedno z dwóch głównych miast jakie powstało w trakcie pierwszej fali kolonizacji. Centrum górnictwa i przemysłu ciężkiego, miejsce gdzie przeważnie osiedlili się robotnicy z Bliskiego Wschodu, Europy Zachodniej oraz Azji Wschodniej.
  • Armstrong City - miasto na planie pierścienia, otaczające miejsce lądowania Apollo 11, gdzie obok niego wznosi się kolumna Neila Armstronga, pierwszego człowieka jaki postawił stopę na innym ciele niebieskim. Osada znana jest z produkcji nowoczesnych technologii, jak karabinów plazmowych, komputerów kwantowych, procesorów grafenowych czy silników antygrawitacyjnych.

Szablon:Języki