FANDOM

919433

Brama międzywymiarowa do Fantazji we wszechświecie Kalashergrad.

Bramy międzywymiarowe to kluczowe dla Fantazji obiekty. Są to starożytne wrota wzniesione przez rasy Twórców i ich pomocników, aby połączyć międzywymiar z docelowym wszechświatem. Bramy te stawia się zwyczajowo na planetach, większe są połączeniem między gwiezdną pustką a bujną Fantazją. We współczesnych czasach nowe bramy, w porównaniu do obiektów postawionych przez Reinkarnatów są słabe i mniej zaawansowane, a w porównaniu z maszynami Pierwszych wydają się wręcz miernymi sklejkami.

Historia

Od zarania Fantazji w czasach Starej Ery istniały dzięki Pierwszym. To oni tchnęli życie w jałową Fantazję i stworzyli z niej pomost między jednymi a drugimi wszechświatami. Przez nie przechodziły wojska, przelatywały i przejeżdżały pojazdy, ale też przemieszczali się zwyczajni ludzie jak plemiona, poszukiwacze przygód czy całe mobilne światy. Bramy, w przeciwieństwie do wymiarostatków nie mogły się przemieszczać - były wielkimi konstrukcjami stacjonarnymi i przez to łatwiej je było zamienić w twierdze. Tym samym zmieniła się definicja prowadzenia wojen między wszechświatami. Powstające imperia musiały najpierw podbić bramę, a dopiero potem przesłać wojska do podboju wszechświata, do którego brama prowadziła.

Kiedy Pierwsi upadli nastała Średnia Era, w której przewagę mieli Reinkarnaci, jacy stworzyli jednolite imperium skierowane przeciwko Aliansowi Sług. Niestety w wielkiej wojnie z siłami Hastadariusa wygrali pyrrusowo, więc straty były zbyt duże by odbudować potęgę. Dlatego udali się na wschód, ku Niezbadanemu Światu, gdzie po przebyciu Pustego Świata nigdy więcej ich nie widziano.

Wraz z nastaniem Nowej Ery początkowo cywilizacje rozkwitały wokół Centrum i starych bram. Przebycie Wyłomów wymagało magów lub pradawnych artefaktów. Kiedy jednak nauczono się tworzyć bramy wówczas czarodzieje przestali być do tego potrzebni. Jednak swoje bramy opracował również w międzyczasie Alians Sług. Wszystkie wojny tego okresu, jak również i dwóch poprzednich toczyły się o bramy, mogące przesyłać niemal nieograniczoną liczbę wojsk.

Konstrukcja

Bramy przypominają trzy wielkie pierścienie tworzące coś na kształt wielkiej giwery gotowej oddać strzał w linii prostej. W rzeczywistości są to skomplikowane urządzenia. Pierwsze otwiera wyrwę przy przenieść do żądanego miejsca pojazd, druga sprawia że pojazd w nią wlatuje, natomiast trzecia stanowi zabezpieczenie, dzięki czemu powstaje swego rodzaju bańka, która wsysa zawartość w przednią wyrwę. Inaczej działają natomiast bramy dla piechoty i pojazdów lądowych. Są to wrota w kształcie pierścieni, które tworzą niewielką sferę w swoim obrębie. W wyniku przejścia jednostka zostaje zdematerializowana we wszechświecie i rematerializowana w Fantazji. Tak samo wypisane powyżej czynności działają w przypadku przejścia z Fantazji do dowolnego wszechświata. By jednak przejść trzeba wybrać kod dla odpowiednich wrót, jakie będą prowadzić z lub do Fantazji, to znaczy czy będą to wrota na planecie A czy też B i czy będą to wrota główne, czy też jakieś pomniejsze. Należy bowiem zauważyć, że w Nowej Erze pojawiły się takie rzeczy jak skupiska wrót, na które nie wpadły wcześniejsze rasy Twórców.

Ciekawostki

  • System bram międzywymiarowych przypomina system Gwiezdnych Wrót z serii pod tym samym tytułem.

Szablon:Języki