FANDOM

William limesher by eepox-dbe7wo9
Calder na obrazie olejnym
Calder Mortiaris
Znane pseudonimy Kostucha (przezwisko nadane przez Arcturusa Lwowskiego)
Calderos Arastalos (oryginalna nazwa)
Data urodzenia 15 maja 622
Data śmierci 17 grudnia 645
Przyczyna śmierci przebicie serca podczas snu przez skrytobójcę cesarskiego
wskrzeszony przez tajemniczego maga
Miejsce pochodzenia Undead Stories niedaleko WarCraft Creepy
Dolina Wikiańska
Rasa Człowiek Realny
nieumarły człowiek (z wyglądu)
Narodowość bizantyńska
Płeć mężczyzna
Wzrost 187 cm
Kolor i wygląd włosów biało-zielone
Kolor oczu świecące się białe
Znaki szczególne rana w miejscu serca
Przynależność Templariusze Solariańscy (dawniej)
Kombinat Wojenfirmowy (Wojska Kości, lider)
Instytucje Centrum
Armia Wielkiego Pokoju (dawniej)
Zawód najemnik, arystokrata
Światopogląd chaotyczny dobry
Pozycja dowódca Wojsk Kości, organizacji najemniczej stanowiącej część armii Kombinatu Wojenfirmowego
Status nieumarły

Calder Mortiaris - przedstawiciel Opuszczonych, pochodzi ze świata Undead Stories leżącego w okolicy wymiaru WarCraft Creepy, położonego z kolei w Dolinie Wikiańskiej. Neutralny politycznie, pracuje jako tajny agent na zlecenie Instytucji Centrum, służy obecnie również Kombinatowi Wojenfirmowemu jako jeden z najemników. Prowadzi mały, ale całkiem dobrze znany sklep ślusarski w dzielnicy Sangów w Lich City.

Historia

Wczesne lata

Urodził się 15 maja 622 roku według Gai Bermudii (według Wspólnego Kalendarza - 23.06.621.E1 Ciemności) w Undead Stories, jednym ze wszechświatów niedaleko WarCraft Creepy w Dolinie Wikiańskiej, ale ktoś go uprowadził w czasie polowań łowców niewolników. Sprzedano go jednemu z panów bizantyńskich z innego wymiaru, jak się okazało - arystokracie bizantyńskiemu w celu zrobienia z niego sługi. Wychował go na arystokratę, nauczył  kultury i języka łacińskiego i greckiego w stopniu perfekcyjnym. Okazało się, że mężczyzna był bezpłodny, więc przyjął Caldera jak swojego własnego syna, nie chcąc by niemowlę zostało wzięte do niewoli. Jego rodzice zginęli wtedy z rąk tych, którzy chcieli z niego zrobić niewolnika osobistego.

Niestety zginął 17 grudnia 645 roku (15.13.644 E1 Ciemności). Tajemniczy czarodziej wskrzesił go i kilku zabitych, po czym pokazał, że istnieją inne światy niż ten. Wkrótce wyruszył z tamtego wszechświata, a razem z magiem, na którego kazał się nazywać Magosem wyruszyli do Centrum - serca całej cywilizacji. W trakcie podróży Magos zginął z rąk międzywymiarowego ghula, ale uczniowie dotarli. Tam powiedzieli skąd są i tym samym tamten wymiar rozpoczął swe przemiany. Niemniej pozostał w skali Fantazji małą, nic nie znaczącą wioską. Zmienił też nazwisko z Calderos Arastalos na Calder Mortiaris. Objął w swoje posiadanie w międzywymiarze małe gospodarstwo na terenach solariańskich, jako markiz Calder de Mortiaris.

Służba w Zakonie

Zaraz potem Mortiaris zgłosił się do służby w Armii Wielkiego Pokoju, licząc na osiągniecie siły. Zakon potrzebował wówczas potężnych osób, zdolnych służyć w charakterze tajnych agentów i służb specjalnych. Zapisał się więc do nich i to nie tylko służb zakonnych, ale również sił Forum Fantasia czy jeszcze innych organizacji Centrum. Bywał bardzo daleko, od Cytadeli Plagiatu na najdalszej północy międzywymiaru aż po położone na południu tereny Wspólnoty.

W trakcie swych działań zawitał również do Nowego Nassau, gdzie rozpoczął tworzenie swojej Bandy Kozackiej. Dzięki temu rozpoczął łupienie miast Sług oraz grobowców Zmumifikowanych Imperiów w celu poszukiwania jakichś artefaktów i relikwii, które mogłyby w jakiś sposób przechylić szalę zwycięstwa w wiecznej wojnie z Hastadariusem na stronę Centrum i jego sojuszników. Wielokrotnie atakował południowe rubieże Aliansu i polował na członków Gwardii Bożej. W trakcie jednej ze swoich wypraw zdobył Szklany Miecz, potężny artefakt Pierwszych, jaki ponoć kiedyś dzierżył sam Kileazjasz.

Powrót do Doliny

Z czasem jednak powrócił na stare terytoria i wyrzekł się majątku. Tam rozpoczął życie jak na Kozaka przystało - wędrownie, na własnym transwymiarowcu, łupiąc liczne okręty i wybierając drogę Zbója. Często zarzucał Łycarom ich nadmierną delikatność czy sprzedanie swojej wolności w zamian za łupy i pieniądze w imieniu potęg. Jego losy są wówczas nieznane, wiadomo jedynie, że w tamtym czasie znalazł kilku truposzy, z których sformował Wojska Kości. Najemnicy wkrótce jednak stali się sporą armią, zdolną zająć tereny północnej części kontynentu Creepy.

Kombinat - nowa ojczyzna

Razem z nimi jednak znalazł komuś, kto mu dużo zapłacił za swe usługi oraz za uczestnictwo w parlamencie. Mianowicie kilku przedsiębiorców z Kombinatu Wojenfirmowego. Filozofia Wielkiego Gracza bardzo mu odpowiadała, wskutek czego istnieje tam do dzisiaj. Ciągle walczy ze Sługami i innymi siłami Anarchistycznego Świata, jednakże jak zwykle tylko i wyłącznie dla zysków, jak to bywa w Kombinacie Wojenfirmowym.

Umiejętności

  • Nekromancja - opanowawszy nekromancję do perfekcji Calder jest w stanie wskrzesić każdego umarłego, czy to mumię, czy człowieka czy jeszcze jakiegoś innego osobnika, niezależnie od rozkładu oraz stanu.
  • Hakerstwo - Calder przez te wszystkie lata opanował zdolność do hakowania w zadziwiający sposób, jednakże nie mistrzowski. Potrafi na przykład hakować roboty bojowe, lecz nie potrafi złamać kodów superkomputerów czy maszyn naprowadzanych przy pomocy komputerów kwantowych.

Wyposażenie

  • Szklany Miecz - potężny artefakt, ponoć dzierżony przez samego Kileazjasza w czasie pamiętnej bitwy o Centrum. Wykonany ze szkła tnie jednak lepiej niż jakikolwiek metal, przez co jego właściwości są o wiele lepsze aniżeli stalowego. Poza tym nigdy się nie topi, zamarza czy łamie. Wydaje się być strukturą monolityczną.
  • Zbroja Łowcy Trupów - poważana zbroja zdarta dawno temu z renegata z Nekrokaptora, jednego z członków prastarej organizacji podziemnej, działającej jak rycerski zakon, jaki poprzysiągł zabić wszystkich nieumarłych w Fantazji.
  • Strzelba kozacka - uzyskana dawno temu w czasach, gdy zaczynał kozacki żywot. Strzela fotonami, jakie rozrywają trafiony cel na poziomie molekularnym. Wygląda jak stary, piracki garłacz z mosiądzu.

Szablon:Języki