FANDOM

Ulice Centralii
Centralia z wieży kościelnej
Centralia
Data powstania: około IX wieku
Położenie: północno-zachodnia Znana Część wyspy Bermudia
Funkcja: miasto
populacja: 25 tysięcy
Ważne miejsca: budynek dawnych koszar 110. Regimentu Ochotniczego Zakonu
Kościół Opatrzności Bożej
Przynależność: Niepodległe Państwa Północne

Centralia (po bermudzku: Naar Kard Zog, czyli Miasto Dobrego Środka) to miasto położone na terenie Niepodległych Państw Północnych. Tam doszło do buntu lokalnego ochotniczego regimentu zakonnego oraz jest jednym z ważniejszym miast Państw Północnych. W Centralii stacjonują wojska Państw, jest to też siedziba dla wielu organizacji, między innymi jest miejscem ukrycia się liderów Bermudiańskiego Ruchu Oporu, ale też i terenem działań Jednostki Walki Informacyjnej oraz kilku innych organizacji. Mieszkańcy Centralii gardzą jednak wielkim światem, skupiają się na swoich sprawach i cieszą się każdym dniem, jaki przeżyli. Polityka Gai Bermudii w ogóle ich nie obchodzi, nie zajmują się nimi nawet na chwilę.

Historia

Powstanie miasta datuje się na IX wiek naszej ery. Mniej więcej wtedy odnotowano pierwsze budowle. Prawdopodobnie miejsce to było zasiedlone przez sporą populację elfich kozaków, zważywszy na obecność budowli urządzonych w tym stylu. Najwidoczniej kiedy tylko opuścili te ziemie przybyli tam jacyś nowi osadnicy w postaci ludzi, jacy szukali schronienia przez nieludzkimi panami, których tereny zostały w Wojnie Ojczyźnianej podbite przez ludzką Federację Bermudzką. Będąc na ważnych szlakach komunikacyjnych stopniowo się rozrastała, ale zawsze pozostawała małym miasteczkiem liczącym najwyżej 1000 osób. W 2015 współuczestniczyła w stworzeniu NPP, konfederacji niepodległych miast i państw.

W dniu 23.08.011.E1 Wielkich Zmian według kalendarza wspólnego, a według terrańskiego 07 sierpnia 2015 roku doszło do Nocy Regimentu Centralii, która była swoistą zapowiedzią puczu ogólnoświatowego. 09 sierpnia, czyli dwa dni później regiment został aresztowany, a w nocy doszło do ucieczki z aresztu i w ogóle jego członków. Żołnierze Armii Wielkiego Pokoju ruszyli za nimi w pościg, w tym oddział Pogoń. Bunt jednak skończył się wraz z końcem Wojny o Pokój na Gai Bermudii. Od tamtego czasu nic ważniejszego się nie wydarzyło w mieście.

Dzielnice

Dzielnica kościelna

Dzielnica ta stanowi śródmieście i jest najstarszą częścią miasta. Północny obszar, który zajmuje zamek uchodzący dziś za starówkę jest miejskim centrum. Oprócz tego Kościół Opatrzności Bożej wyznacza centrum miasta, znajdując się na terenie obwarowanej twierdzy i wznosząc wieżę z dzwonem wysoko, będąc rozpoznawalnym punktem centrum. Dzielnica kościelna jest nazywana również Starą Centralią. Wąskie uliczki oraz planty rosnące po obu stronach murów przemianowanych na bloki mieszkalne stanowią symbol granicy i są uznawane za jeden z najbardziej romantycznych zakątków miasta. Pod Bramą Główną znajdował się Kanał Straceń, obecnie Tunel Katów. Tam bowiem zabijano na stosach i w dybach przestępców, którzy popełnili okrutne czyny. W podziemiach dzielnicy kościelnej działa wewnętrzny krąg Bermudiańskiego Ruchu Oporu, ściganego za swoją terrorystyczną działalność przez Jednostkę Walki Informacyjnej - zakonne tajne służby - i przez wywiad bermudzki z Zeleagradu.

Dzielnica garnizonowa

Ulica Garnizonowa w Centralii

Ulica Garnizonowa, główna ulica dzielnicy garnizonowej.

Nazywana jest też Nową Centralią. Tamtejsze zabudowania nie odbiegają od secesyjnych kamieniczek i współczesnych parków miejskich, jednakże ważnym terenem pozostaje były budynek 110. Regimentu Ochotniczego Armii Wielkiego Pokoju. 10 sierpnia doszło w nim do buntu, w wyniku którego 3/4 wojskowych zbiegło. Obecnie garnizon jest główną siedzibą wojsk miasta-państwa, a także koszarami, w których przebywa 110. Regiment Piechoty Zmechanizowanej, kontynuujący dziedzictwo rozwiązanej przez Zakon jednostki. Dzielnica garnizonowa zamieszkana jest głównie przez wojskowych lub ludzi wykonujących podobne profesje, na przykład strażaków i policjantów.

Dzielnica kolejowa

Dzielnica kolejowa położona na wschodzie jest nazywana Centralią Średnią. Na dworcu zatrzymują się pociągi relacji "Północ" relacji Leeshran-Nordreg. Zabudowania mają charakter głównie industrialny, istnieją tam huty, fabryki i zakłady przemysłowe. Mieszkańcy tamtejsi trudnią się przemysłem oraz pracą na kolei. Współcześnie jest to główny punkt tranzytowy oraz węzeł przesiadkowy. Tutaj jest też dworzec autobusowy, dla okolicznych dojeżdżających.

Ciekawostki

  • Nazwę Centralia rozpowszechnili mieszkańcy Nordregu.

Szablon:Języki