FANDOM

Dickens-9
Dickens-9 z orbity
Dickens-9
Astrografia
Region: Pogranicze Przestrzeni Arkturiańskiej i Palatynatiumus
Sektor: Sektor Manonis
Układ: Manonis
Pozycja w układzie: czwarta
Gwiazda: Manonis
Księżyce: 2 - Anfred i Sophie
Odległość od gwiazdy: 1,5 j.a.
Długość dnia: 27 ziemskich godzin
Długość roku: 1,2 ziemskich lat
Geografia
Typ: planeta klasy edeńskiej, mocno zindustrializowana
Promień: 12923 km
Wsp. Keplera: 1,2
Atmosfera: azotowa z dużą domieszką tlenu
pozbawiona helu i silnie zanieczyszczona
Klimat: suchy, umiarkowany
kontynentalny
Temperatura: 36°C
Grawitacja: 0,9 g
Dominujący krajobraz: pustkowia
Woda: bezbarwna, przy brzegach niekiedy silnie zanieczyszczona
Ważne miejsca: Port morski i gwiezdny SteamTown
dzielnica fabryczna w SteamTown
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
angielski, rosyjski
niemiecki, francuski
Rząd: niezależna, ma własny rząd
Ludność: Ludzie - 80% (Arkturianie - 40%
inne gatunki ludzkie - 60%)
Krasnoludy - 10%
Orkowie - 5%
inne rasy - 5%
Struktura demograficzna: około 120 milionów istot rozumnych
Główne miasta: SteamTown (stolica)
Shirlen
Import: zaawansowane technologie, imigranci
alkohole, pieniądze z handlu
Eksport: broń, pojazdy gwiezdne, minerały, surowce
wytwory petrochemiczne, energetyka
Przynależność: Republika Kolonialna
Dickensa-9

Dickens-9 jest niezależna kolonią i stolicą Republiki Kolonialnej tej planety, która swoim protektoratem uczyniła również dwa księżyce planety i stacje kosmiczne. Mieszka na niej Juliana Tesla, przyjaciółka zmarłego już Arcturusa Lwowskiego i uczestniczka Wojny Gildii po jego stronie. Planetę odkryli orkowi piraci, którzy uczynili planetę swoją republiką. W dwudziestym dziewiątym wieku porzuconą kolonię odkryła na nowo ludzka ekspedycja naukowa przez zupełny przypadek. Nowe miejsce zamieszkania i bogactwa naturalne przykuły uwagę również orków i krasnoludów. Mieszkańcy tego miejsca są bardzo niepodległościowi, oddadzą życie za wolność i niezawisłość planety niż stchórzą oddając ją w cudze łapy.

Obecnie Dickens-9 jest dość mocno zanieczyszczoną kolonią przemysłową, górniczą i agrarną. Planeta jest rządzona skutecznie, a sama zdefiniowała się razem z dwoma księżycami jako całkowicie neutralna w konfliktach. W zamian za alkohol i imigrantów sprzedają energetykę oraz wyroby petrochemiczne, cieszące się wysoką reputacją. Kultura planety została wykształcona przez tłumnie tam przybywających fanów steampunku, między innymi przez istniejące hale produkcyjne, warsztaty, tartaki, montownie, huty i fabryki. Miejsce to uchodzi jednak nadal za pełne przemytników i piratów, niemniej ochronę dawała im przez niezliczony okres pograniczne mocarstwo, jakim jest Imperium Arkturiańskie.

Historia

Piracka republika i wojna domowa

W trzynastym wieku szesnastu najbardziej poważanych w tym sektorze piratów uciekło na tą planetę, aby ukryć się przed sprawiedliwością. Zasiedlili ją i ogłosili w UniNecie powstanie w niezbadanej przestrzeni Drogi Mlecznej w jej wymiarze republiki pirackiej, zapraszając wszystkich piratów kosmicznych. Ruiny jakie znaleziono podczas ponownego odkrycia i zasiedlenia wskazują że istniała spora populacja w miastach. Istoty były tam wolne, nie było żadnych panów czy urzędników, istniał ustrój wręcz komunistyczny, taki jakiego chcieli w naszym świecie Karol Marks i Fryderyk Engels.

Nie trwało to jednak zbyt długo, bowiem pogrążyła się w wojnie domowej. Natura piracka wzięła górę i wszystko się posypało. Ci którzy ocaleli podjęli decyzję o stworzeniu nowej republiki, tym razem nie pirackiej, a socjalistycznej według współczesnej ludzkiej polityki. Grupa piratów, którzy przeżyli walkę ustanowiła dyktaturę równą Związkowi Radzieckiemu Stalina. Ogłaszając w UniNecie wiadomość o upadku republiki pirackiej ogłosili powstanie Republiki Kolonialnej Dickensa-9 oraz o powstaniu protektoratów, jakimi były dwa księżyce i największe skupiska stacji kosmicznych na orbitach Dickensa oraz księżyców. Istnienie ich było tak naprawdę niezgodne z doktryną ustroju Republiki, więc zmieniono nazwę "protektoraty" na "państwa chronione".

Upadek kolonii i ponowne odkrycie przez ludzi

Niedługo potem doszło do paru innych wojen, głównie z innymi narodami oraz wewnątrz. Orkowie, którzy założyli tutaj wiele dekad temu republikę piracką zrozumieli, że nic się tutaj nie utrzyma. W ciągu 30 lat wojny domowej oraz z innymi organizacjami ostatecznie państwo upadło, a orkowi osadnicy po ponad 120 latach istnienia republiki kolonialnej gdzieś w naszym dwudziestym wieku opuścili planetę. Czego nie udało się ze sobą zabrać zniszczono, na ponad 900 lat planeta znowu zdziczała, gleba też niejako wchłonęła ruiny i fundamenty, korzenie rozkruszyły kamienie oraz beton, metal skorodował i zniszczył się. W ciągu trzech ludzkich wieków nie pozostał po cywilizacji praktycznie żaden ślad.

Gdy ludzkość wkroczyła w erę podboju gwiezdnego jedne z milionów sił ekspedycyjnych trafiły na piratów, którzy dokonali abordażu i złupili okręty. Po zabiciu oficerów i lojalistów resztę siłą wcielono do floty bandytów. Dickens-9 służyła za bazę wypadową dla nich w tamtym regionie. Piraci byli ludźmi, tak jak większość członków sił ekspedycyjnych. Przez kilka lat więźniowie w postaci osadników usiłowali się wydostać, w końcu udało się to niewielkiej grupie, która wywołała bunt na okręcie i przejęła go w imię Wspólnoty Nexusiańskiej. Było to w 2514 roku według miary gregoriańsko-juliańskiej. Uciekinierzy dotarli do najbliższej planety, gdzie wszystko opowiedzieli, niestety oskarżono ich o współpracę z piratami i zatrzymano do wyjaśnienia sprawy. Niektórzy mimo ostatecznego uniewinnienia powrócili do walki z prawem, przez co skazano ich po złapaniu na kolonię karną, inni zginęli z rąk stróżów prawa i wojska.

W celu zniszczenia piratów wysłano do systemu gwiezdnego duży kontyngent wojskowy. Rabusie gwiezdni nie dawali za wygraną i prowadzili podjazdy na słabiej bronione pozycje, próbując ponieść jak najmniejsze straty. Orkowie kierujący paroma niszczycielami i korwetami odkryli, że ta planeta to Dickens-9. Gdy podzielili się swoim odkryciem z innymi wielu nie wierzyło, że to ta sama planeta gdzie przed pojawieniem się ludzkości pośród gwiazd rządzili piraci. Wkrótce jednak gdy spacyfikowano na ciałach niebieskich opór piratów zachęcano do zasiedlenia jej. Jako pierwsi przybyli ludzie, orkowie i krasnoludy, wielu w celach zarobkowych oraz szukając nadziei na lepsze życie.

Czasy Ery Postępu

Przez długi czas, z racji położenia nieco dalej od uczęszczanych szlaków nie stanowiła zbyt wielkiego zainteresowania, niemniej Wspólnota poprzez zaprowadzenie w 2986 roku ziemskim swoich rządów zachowała sporą autonomię planety. W latach 3115 kolonię najechał Ład celem złupienia jej, co doprowadziłoby do pozyskania broni, surowców i niewolników. Jednakże planeta zdołała się obronić. W latach 3561-3566 Ład i Chaos najechali kolonię i walczyli ze sobą. Interwencja Zakonu Rycerzy Miecza Równowagi uspokoiła sytuację, a ostatni najazd nastąpił w 3827 roku. Od tamtego czasu kolonia żyje własnym życiem i umacnia swoją pozycję w galaktyce od czasów wielkich starć z Żywiołami Pierwotnymi, jakie wywołały anarchię w ich szeregach, która doprowadziła do wewnętrznych waśni, co mogłyby wykorzystać wszystkie rządy.

Od tamtego czasu Dickens-9 oferuje wiele miejsc pracy, bogactwa swojej gleby oraz wiele miejsc pod budowę gospodarstw rolnych, a z racji nowoczesnych technologii - wielopoziomowych kompleksów mogących wyżywić dziesięciokrotnie więcej ludzi niż przeciętna europejska wieś na przełomie XX i XXI wieku. W 1:008 Postępu, a więc w 4008 roku według kalendarza gregoriańskiego, dnia 24 lutego planeta odłączyła się od Wspólnoty argumentując ten wyczyn demokratyczny silną armią oraz gospodarką, ale przede wszystkim - wynikiem referendum. Dzisiaj rolnictwo zaczyna schodzić na dalszy plan, za to w miastach powstaje coraz więcej dzielnic przemysłowych, tak jak na stacjach kosmicznych.

Klimat

Planeta jest klimatem podobna do Ziemi. Są tutaj na zwrotnikach pustynie, na równiku gęste i bardzo niebezpieczne dżungle, a na biegunach białe i mroźne pustkowia. Różnica polega na tym, że na obu częściach świata jest klimat przeważnie śródziemnomorski i umiarkowany, a także tajga i tundra. Flora i fauna również są podobne, jednakże pod względem flory odpowiada czasom kambru. Inaczej jest w przypadku zwierząt, ponieważ odpowiadają okresowi jury, co wydawać by się mogło niemalże niemożliwe.

Niestety postęp i steampunkowy klimat mieszkańców wiąże się też z zanieczyszczeniem planety. Wiele gatunków ssaków i ptaków już wymarło. Mimo to rząd stara się stosować politykę jak najbardziej ekologiczną, aby przemysł nie powodował aż takich zanieczyszczeń w atmosferze przy jednoczesnym braku zmniejszaniu miejsc pracy. Klasa robotnicza tu przebywająca też robi co może, bowiem nie ma zamiaru stracić pracy przez żądania ekologów.

Mieszkańcy

SteamTown

SteamTown, stolica planety i najbardziej zanieczyszczony jej region.

Sama planeta, jeśli chodzi o mieszkańców, kulturę i sztukę jest zróżnicowana, ponieważ jest to kolonia wręcz steampunkowa. SteamTown, stolica planety i jej największa osada, jest tego przykładem - współczesne budowle są idealnie wkomponowane w rozwiniętą strukturę miejską stylu przełomu XIX i XX wieku. Po niebie latają zarówno sterowce, jak i odrzutowce, a w domach i biurach nie sposób nie natrafić na komputery. Planeta nie dzieli się na narody, toteż wszyscy mieszkańcy niezależnie od miejsca zamieszkania czują się jedną rodziną.

Ciekawostki

  • Dickens-9 w opinii Imperium i Wspólnoty Nexusiańskiej nadal ma renomę ostoi piractwa, kaperstwa, przemytu, a niekiedy nawet zabójców.
  • Na planecie obowiązuje ruch lewostronny.
  • SteamTown jest miastem, które ma nawet własną gwarę, zbliżoną do robotniczego angielskiego.
  • Ponoć na planecie w dzielnicach biedy odbywają się nielegalne walki ochotników z jeńcami i pojmanymi zwierzętami Ładu i Chaosu.

Szablon:Języki