FANDOM

Flag of France

Flaga Francji

Francja - państwo, będące jednym z głównych członków Ententy, a od 1928 również Ligi Narodów. Wzięła na siebie ciężar prowadzenia wojny w latach 1914-1930, w latach 1939-1950 ciężar ten spadł zaś na Wielką Brytanię. Pod wieloma względami państwo to było najlepiej rozwiniętych pod względem kulturalnym krajem na świecie. Będąc w sojuszu z Wielką Brytanią i Imperium Rosyjskim szybko doprowadziła do założenia w 1908 roku Ententy, stanowiącej przeciwwagę dla powstających Państw Centralnych.

Francja przez cały pierwszy epizod Wielkiej Wojny Światowej pozostawała głównym punktem natarcia sił niemieckich na zachodnich aliantów. W 1930 roku armia francuska oraz wroga im niemiecka, jak również pozostałe armie Ligi i Państw znajdowały się w stanie skrajnego wyczerpania. Wiele obszarów zostało wręcz startych z powierzchni ziemi gazami i wirusami, a także działaniami bombowców i artylerii. W związku z tym 02 lipca ogłoszono wstrzymanie działań wojennych po obu stronach, jednak walki wciąż się odbywały. Front jednak stał w związku z tym w miejscu. Wkrótce w mieście zamienionym na twierdzę - Verdun - Liga i Państwa 11 września podpisały słynny rozejm, jaki na 9 lat wstrzymał wszelkie działania wojenne.

Francja była wtedy wyczerpana i ledwo co mogła się odbudować z licznych strat wojennych. Mimo wszystko pozostawała światową stolicą mody, wina i kultury. Kiedy wojna rozgorzała na nowo macierzysta Francja została podbita w 1940 roku przez Niemcy, Włochy i Hiszpanię, lecz 2 lata później siły ze wszystkich kolonii razem ze sprzymierzeńcami i siłami ewakuowanymi do Wielkiej Brytanii zdołały wyzwolić kraj. Tak jak reszta krajów tak i ona została starta w proch 20 marca 1950 roku, kiedy na całym świecie nastał Dzień Zagłady i wszelkie życie na powierzchni zostało zatrute, spalone lub zmiecione. Na szczęście Francja była doskonale przygotowana na działania wojenne i w Paryżu na przykład, stolicy Francji, przetrwało aż 300 tysięcy ludzi zamieszkujących kanały, stacje metra, stare piwnice zamkowe lub kościelne oraz katakumby.

W przeciwieństwie do naszego świata tutaj Francja się nie poddała w 1940 roku, ale jej rząd zdołał się wycofać do Londynu w Anglii, gdzie po 2 latach i skutecznie przeprowadzonej operacji kraj został wyzwolony. Marszałek Petain nie był zdrajcą, lecz do końca życia bohaterem Francji. Co więcej warto zauważyć że generał Charles de Gaulle byl jego osobistym adiutantem i tak jak on zapisał się na kartach historii jako bohater. Szablon:Języki