FANDOM

Royal Conservartory Exterior Concept Art

Hotel Umarlaków po zmierzchu. Na pierwszym planie mechaniczny żołnierz i zautomatyzowana wieża strażnicza

Hotel Umarlaków jest luksusowym, doskonale urządzonym hotelem w mieście Lich City, w czasie insurekcji był kwaterą główną powstańców. Do końca tego wydarzenia był w opłakanym stanie nie z powodu walk, ale przez brak zadbania o niego, ponieważ był to hotel dla duchów, ożywieńców i wielu innych istot tego typu. Obecnie personel w całości się składa z takowych istot. Położony jest na ulicy Duchowej 1, w Śródmieściu, głównej dzielnicy miasta.

Historia

Przed odkryciem wymiaru

Dopóki Trójgraniczny Centralny Wymiar nie został odkryty przez ekspedycje z Centrum była to kompletna ruina, trzymająca się dzięki zaklęciom i nieumarłym, dla których ten hotel był przeznaczony. Mieli dzięki temu mieć spokój od żywych, którzy pewnego dnia mogliby do nich dołączyć. Kryzys przeżył w trakcie Wojny Ojczyźnianej, kiedy to miasto, będąc siedzibą Sojuszu Antyfederacyjnego, było bombardowane przez samoloty Federacji. Siły nie były w stanie poradzić sobie z eskadrami AgrafekGalonów i dodatkowo wspierających ich Reliktorów, na dodatek chronione przez myśliwce typu Burzokruk i Mantykora.

Hotel przyjął wielu imigrantów z sąsiednich krajów Sojuszu, budynek oraz jego okolice stały się obozem imigracyjnym, wokół postawiono wojska Gwardii - lądowej części Samoobrony Lich City - w celu ochrony miasta przed zamieszkami. Wewnątrz namiotowego miasteczka panowały głód i nędza, racje żywnościowe rozdawane tutaj były słabe, a poziom higieny bardzo niski, wskutek czego szerzyć się zaczęła dżuma i grypa. Służby tawarchistycznego miasta-państwa eliminowały chorych lub rozdawały im lekarstwa, zależnie od tego jak i kto był schorowany. W Hotelu Umarlaków zaczęły się zamieszki, krwawo stłumione przez Gwardię. Ostatecznie, gdy Wojna Ojczyźniana zakończyła się zwycięstwem Federacji i upadkiem Masy Wielkiego Terroru. Wskutek tego od tamtego czasu budynek pozostał ruiną, którą 30 grudnia 2012 roku (28.13.007.E1 Wielkich Zmian) zmieniono na hotel dla duchów, zombie i wielu rozmaitych umarłych.

Bitwa o Lich City tragedią dla Hotelu

W roku 2015 okazało się, że Bermudia leży właściwie w tym samym wszechświecie co Ziemia Terra-37-Alpha-Corolev. Z tego powodu nazwę zmieniono na Bermudia Universa, co jednak po wojnie i obecnie się nie przyjęło wcale. Wkrótce Alians Sług dowiedział się o istnieniu tego wymiaru i zaatakował go celem uczynienia z niego bazy wypadowej. Po fali sukcesów Sługi jednak zostały rozgromione przez Federację, a front w końcu zamarł w Europie, Azji i Afryce, natomiast alianci stracili niestety Amerykę Południową. Lich City nie zdołało jednak ocalić swojej niezależności - Sługi zaatakowały miasto i gdyby nie przybycie niemal całej potęgi Koalicji ONZ-Centrum-Federacja miasto niechybnie zostałoby podbite. Bitwa była tragiczna, bowiem w Hotelu Umarlaków wojska Osi Sług usiłowały przebić się przez okoliczne blokady i posterunki wojsk tych grup, jakie należały do Koalicji.

W walce u boku Sług brało udział Państwo Islamskie, jakie chciało zmienić budynek w medresę dla zaprojektowanego nieopodal wielkiego meczetu. 3. Dywizja Mechów Pancernych z Wati-cita Auferia należącej do Federacji Bermudzkiej w połączeniu z 13. i 14. Plutonem 3. Pułku Pospolitego Ruszenia Samoobrony Lich City oraz 1. Korpusem Piechoty Morskiej z Austin wspólnie powstrzymali Sługi aż do końca bitwy o miasto. Hotel jednak był ruiną i wymagał generalnego remontu.

Remont miejsca

UpperAventaLCApartment1

Jadalnia jednego z lokum Hotelu Umarlaków.

By znaleźć pieniądze na remont właściciel zaciągnął u firm z Niepodległych Państw Północnych wysokie pożyczki. Początkowo będący miejscem umarłych hotel stał się miejscem dla żyjących i umarłych jednocześnie. Posiłki serwowane tutaj stały się jednymi z najlepszych na mieście, a budynek ogłoszono jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w metropolii. W ten sposób wyrobił sobie nawet 5 gwiazdek. Jako że Trójca zainteresowała się tym obiektem szybko zmieniła go w teren neutralny, gdzie gangi i mafie składały tam na ich ręce daniny comiesięczne. Remont doprowadził do zmiany pomieszczenia z drewnianego w kamienne.

Co ważniejsze wprowadzono też wystrój w postaci roślin, obrazów, rzeźb i dywanów, a pokoje urządzono w stylu secesyjnym. Olbrzymie pokoje, pozłacane okna, perskie dywany oraz prawdziwe sofy tureckie były tylko niewielką częścią o wiele piękniejszego kompletu jakim stał się ten budynek. Pokoje urządzono na wyjątkowo piękne, secesyjne pokoje. Urządzono stoły jadalne, kuchenki, łazienki z nowoczesnym systemem samitarnym oraz wprowadzono ogrzewanie. W Hotelu Umarlaków zatrzymywało się wielu dyplomatów, gangsterów, profesorów, studentów z zamożnych familii oraz bardzo wpływowych biznesmenów.

Insurekcja przeciwko dwóm potęgom

W dniu 13 grudnia 2015 (11.13.011.E1 Wielkich Zmian) wybuchła Wojna Bermudiańska. W mieście zaczęły walczyć ze sobą gangi wspierające Imperium Nexusa (potem Wielki Układ), a Netrollami (później będących częścią Przymierza Bermudiańskiego). Hotel był terenem neutralnym, ale cały region wokół stał się terenem walk gangów. Wkrótce na dodatek zamieszki przerodziły się w prawdziwą wojnę domową. Niedługo potem miasto całe pogrążyło się w walkach tak mocno, że zapanowała totalna anarchia, a Trójca nic już nie kontrolowała. W styczniu 2016 roku miasto zajęte zostało przez siły Przymierza Bermudiańskiego. Oddziały wkroczyły i zajęły Lich City, czyniąc z niego stolicę Przymierza. W obliczu tego trójka władców miasta postanowiła nawiązać kontakt z Wielkim Układem i sprzymierzyć się w celu wyzwolenia miasta.

Kiedy doszło do starcia o miasto Horrific Tears siły Trójcy wspomogły Wielki Układ, jaki następnie wkroczył do miasta, jednakże nie miał zamiaru oddać budynku. Zamiast tego zmienił je w stolicę Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej i rozpoczął jego okupację. Mieszkańcom nie podobała się komunistyczna tyrania oraz zmiana wielu miejsc dotychczas będących symbolem Trójcy w komunistyczne. Stawiali opór i organizowali protesty, byle tylko w sposób nielegalny pokazać obywatelskie nieposłuszeństwo wobec rządzących niepodzielnie miastem Stalkerami Kalashera. Wykorzeniano wszystkie przypadki bandytyzmu oraz kontrabandy, wprowadzono prawo według którego za każdego jego złamanie groziła śmierć. W domyśle miało zmobilizować ludzi do życia w sposób bardziej uporządkowany, w rzeczywistości jednak tylko doprowadziło do większego oporu.

W końcu opór sięgnął wysoko, aż w końcu w momencie walk o miasto doszło do powstania mieszkańców zarówno przeciw okupacji nexusiańskiej jak i wkraczającym wojskom bermudiańskim. W tej sytuacji siły obu stron walczyły teraz na dwa fronty, ale też rozpoczęły pacyfikację miasta. Hotel wielokrotnie obrywał od bermudiańskiej artylerii. W czasie nexusiańskich rządów planowano zmienić go w stylu socrealistycznym, ostatecznie jednak zabrakło czasu i pozostał nietknięty przez Stalkerów. To właśnie tutaj, w sali balowej 04 marca 2016 roku (07.03.012.E1 Wielkich Zmian) podpisano traktat na mocy którego powstało Wolne Miasto Lich City, wojska obu sił wycofały się z jego terytoriów, a także potwierdzono neutralność terenów kontrolowanych przez Trójcę.

Status obecny

W chwili obecnej Hotel Umarlaków jest prestiżowym hotelem, w którym zatrzymuje się bardzo wielu rozmaitych gości z zagranicy oraz okoliczni gangsterzy i mafiosi. Miejsce to, oznaczone symbolem Wolnego Miasta stanowi również symbol aglomeracji jak i miejsce przywożenia danin od gangów i mafii na rzecz Trójcy Lich City w zamian za nietykalność oraz w miarę legalne prowadzenie interesów w mieście, które choć okupione licznymi zniszczeniami oraz śmiercią wywalczyło sobie wymarzoną wolność od innych.

Piętra

Poziom -1

Na poziomie -1 znajduje się spiżarnia na żywność i piwniczki na wino, jak również całkiem sporych rozmiarów parking podziemny. Ponadto urządzono tam też pralnię hotelową. Poziom ten jest przeznaczony dla personelu, z wyjątkiem parkingu, skąd zawsze mogą odjechać przy pomocy lokajów lub samodzielnie.

Parter

Parter jest reprezentacyjną częścią Hotelu Umarlaków. Od wielkich drzwi wejściowych w formie złotych wrót znajduje się wielki korytarz sięgający szklanego dachu. Tam znajduje się też obudowany ze wszystkich stron z wyjątkiem góry konsjerża, czyli pomieszczenia na bagaże oraz wydziału gdzie zamawia się bilety. Po lewej stronie są sala balowa i kinowa, po prawej z kolei jadalnia i klub nocny z basenem, pełniący rolę wieczorowego pubu, gdzie można kupić rozmaite alkohole, od taniego i gorzkiego piwa portowego po najdroższe lodowe wino morawskie czy armeński koniak zyskujący tutaj olbrzymie wartości. Prócz tego podawane są zakąski w postaci suszonych ryb czy ogórków kiszonych. W lokalnym barze, zlokalizowanym w sali jadalnej obowiązuje stół szwedzki - każdy wybiera co mu się podoba.

Poziom 1-3

Na poziomach 1-3 znajdują się pokoje gości. Korytarze wypełnione gablotami tanich eksponatów oraz obrazami są udekorowaniem secesyjnej mody panującej w całym hotelu. Dodatkowo w niektórych miejscach ustawiono wiszące donice na suficie zamiast żyrandoli, ponieważ lampy ustawiono na ścianach, a więc są to kinkiety. Brązowo-białe drzwi z zamkami elektrycznymi stanowią wejście do lokali w jakich mieszkają goście, a im wyżej tym jest drożej.

Ciekawostki

  • Niedaleko Hotelu Umarlaków jest lokalny cmentarzyk, z którego podobno przy pełni wychodzą ożywieńcy, duchy i Wampiry Nieśmierci.
  • Według wielu osób nocami można zobaczyć przelatujące pod oknami. Podobno są to duchy tych co zginęli w hotelu lub zostali zabici w wypadkach nieopodal.

Szablon:Języki