FANDOM

Pengreth jako żołnierz Prawdy
Tichy w stroju generalskim
Ijon Tichy (prawdziwe imię i nazwisko nieznane)
Znane pseudonimy Ijon Tichy
Data urodzenia 17 kwietnia 2451
Miejsce pochodzenia Altera
Rasa Człowiek
Narodowość alterańska
Płeć mężczyzna
Wzrost 195 cm
Kolor i wygląd włosów krótkie brązowe
Kolor oczu zielone
Znaki szczególne prawa strona twarzy ma blizny po spaleniu
Przynależność Armada Obietnicy
Imperium Alteran
Sojusz Ludzki
Koalicja Ludzkich Planet
Zawód kaper, żołnierz
Wyznawana religia ateista
Światopogląd uporządkowany dobry
Pozycja admirał Armady Obietnicy
Status żyje

Ijon Tichy - alterański żołnierz, kaper, a potem admirał Armady Obietnicy. Po przejęciu tej funkcji przez Conrada na początku Trzynastej Plagi Hordoroju dowódca Obietnicy - flagowego okrętu Armady. Razem z nim szukał sposobu na powstrzymanie zarówno tej rasy jak i jej twórców działających do 2612 roku w ukryciu - serriganów. Oschły człowiek z trudnym charakterem, jednakże dobroduszny i bardzo rozważny. Mentor Admirała Conrada, Arthalinne Hathery i Reinharda von Radekowa.

Historia

Przed Sagą

Nic nie wiadomo o tym kim był zanim stał się dowódcą Armady Obietnicy. Nieznane jest nawet jego prawdziwe imię i nazwisko. Jako kapitan gwiezdnego okrętu brał udział w wielu kampaniach, między innymi w ataku na Groksów zamieszkujących centrum Drogi Mlecznej. Wiele kampanii Wielkiej Gwiezdnej Wojny zawierało jego wkład, minimalny lub nawet zdolny odmienić losy całych wojen. Jako żołnierz Sojuszu Ludzkiego brał udział w ponad tysiącach bitew z wrogami ludzkości i ich sprzymierzeńców. Ze wszystkich danych wiadomo, że urodził się 17 kwietnia 2451 roku według kalendarza Ziemian.

Trzynasta Plaga i znikające kolonie

W 2605 roku wybuchła Trzynasta Plaga. Tichy wiedział, że nie jest już taki mocarny. Wspomógł więc swoich dwóch najlepszych uczniów - Arthalinne i Admirała - w celu powstrzymania wrogów. Sam Ijon przejął kierownictwo nad okrętem, podczas gdy Conrad zajął jego miejsce w roli dowódcy. Hordorój swoją trzynastą już z kolei Plagą zagrażał wszystkim, w tym ojczyźnie Conrada - Ziemi. Mimo wielu przeszkód odparli inwazje przeklętych okrętów, a także odkryli poprzez tajne akcje w głąb terenów kontrolowanych przez wojowników jedno - Hordorój podlegał Groksom, a Ci serriganom.

Ijon poszukiwał więc sposobu na pokonanie serrigan i przygotowanie wszystkich cywilizacji na nadejście Wielkiego Imperium Serrigan. Wiedział, że są żądni zemsty za miliard lat wygnania i spróbują ponownie wszystkich zniewolić. Postanowił więc zrobić wszystko co w jego mocy, aby doprowadzić do powstania wspólnego frontu ras Drogi Mlecznej przeciwko Wielkiemu Imperium oraz odkryć tajemnice rasy draconiarzy.

Serrigańska inwazja

W 2612 roku Tichy objął dowodzenie nad Armadą Obietnicy oraz zajął stanowisko szeryfa w Vat Tego, celem przygotowania miasta do obrony i spotkania ważnych liderów Wielkiej Gwiezdnej Wojny. Serriganie rozpoczęli potężną inwazję, Ijon pomógł więc razem z Morrigan Hatherą małżeństwu bohaterów - Conrada i Arthalinne. W trakcie walk pomógł siłom GLOK obronić Braxis, stolicę Koalicji Ludzkich Planet, jaka powstała po Trzynastej Pladze i odbiciu tej planety, której upadek był końcem Sojuszu Ludzkiego. Jego wojska, liczące setki miliardów istot z niemal wszystkich ras galaktyki stawiły naprawdę skuteczny opór. Aby nie dopuścić do rozpadu przymierza stworzył Gwiezdną Wspólnotę Pangalaktyczną - związek mający na celu zjednoczenie przeciwko serrigańskim gatunkom wszystkie wolne rasy zdolne do lotów kosmicznych i te, jakie zgodnie z Prawem Dari-zańskim nie mogły być atakowane, gdyż nie miały jeszcze tej technologii, a której rządy miały prawo wiedzieć.

Wyposażenie

  • Karabin soniczny SB-120 "Gaunt"
  • Alterański Pancerz Wspomagany Mark V
  • Laserowy Rapier
  • 2 Pistolety Fotonowe

Ciekawostki

  • Tichy nie skąpił od alkoholu, przez co często narzekał na wątrobę i nerki.
  • Ubierał się często w strój łączący dres z modą renesansową oraz bizantyńską.