FANDOM

Flaga Młodej Dziewicy
Flaga Imperium
Imperium
Typ władzy monarchia absolutna
Waluta 1 imperiał=100 prefektów
Twórca/Twórcy wygnańcy ze Wspólnoty Nexusiańskiej
Dokument ustanawiający proklamacja
Lider imperator William II Garwill
Wybitni członkowie Ahmad Miller
Pierwszy lider William I Garwill
Organ ustawodawczy Rada Dworska
Organ sądowniczy Imperator i jego Trybunowie
Organ wykonawczy Imperator
Stolica/główna siedziba Grastia
Strefa wpływów Galaktyka Uriana
Podział administracyjny 25 tysięcy systemów gwiezdnych podzielonych na kolonie
Język Wspólny
Religia ateizm
W stanie pokoju Kombinat
Wspólnota Nexusiańska
Czwarta Rzesza
W stanie wojny Ład
Chaos
Data założenia 1:011 Terry (2410 rok ziemski)

Imperium - totalitarne państwo sąsiadujące z Czwartą Rzeszą i Wspólnotą Nexusiańską, jak również z Kombinatem, którego bardzo często wspiera. Monarchia absolutna, całkowicie zmilitaryzowana i zwalczająca wszelakie przejawy religii u siebie. Założone przez Williama Garwilla, niegdyś ambasadora RZZ przy Wspólnocie, jaki jednak został za swoją współpracę z terrorystami skazany na śmierć, ale zdołał uciec na Grastię, obecną stolicę Imperium razem ze swoimi zwolennikami.

Historia

Imperium powstało w 1:011 Terry (2410 roku ziemskim) przez byłego ambasadora Ziemi przy Wspólnocie, jaki 3 lata wcześniej został złapany za wspieranie terrorystów nazistowskich. Jednak William Garwill nie chciał narodowego socjalizmu, a faszyzmu. Tych co się nie zgadzali powsadzał do obozów na ciężkie prace w obozach reedukacyjnych. Po dotarciu na Grastię powstało Imperium, w którym Garwill ogłosił się oświeconym absolutną i wyparł się wszystkich języków poza Wspólnym.

W trakcie swej początkowej kampanii odkryli też inne rasy w Urianie. Państwo napotkało wiele cywilizacji i połączyło się, dzięki czemu zapanowało nad galaktyką i stało się groźnym konkurentem dla Wspólnoty oraz innych krajów. Skutecznie odparło też inwazje Ładu i Chaosu. Imperium wsparło też Kombinat w trakcie jego Wyniesienia i wiele innych ruchów separatystycznych, jednoznacznie pokazując swoją wrogość wobec Wspólnoty i niechęć do otwartej wojny. W okresie Ery Postępu jednak, dzięki Wielkiemu Elektorowi Areminothowi Lwowskiemu Imperium i Wspólnota ociepliły relacje i tym samym nastała nowa era dobrobytu.

Kultura

Imperium to totalitarne państwo o ustroju monarchii absolutnej, a w nim wojsko pełni nadrzędną rolę. Każdy zdolny do uzbrojenia mężczyzna, kobieta, a nawet dziecko w wieku od 10 lat są ćwiczeni w sztuce walki oraz strzelaniu, by służyć swemu imperatorowi. Ponadto system szkolnictwa oraz kultura jest taka sama jak w KRLD przed upadkiem w wyniku Trzeciej Wojny Światowej - ludzie są pod bronią, a główną ikoną państwa jest modernizowana, silna armia złożona zarówno z przestarzałej jak i nowoczesnej machiny wojennej.

Panuje tutaj kult jednostki i ateizacja społeczeństwa. Religia jest widziana w roli opium dla ludu, a imperator jest obrońcą oświeconych mieszkańców planet i strzeże kraju przed wpływami Żywiołów Pierwotnych oraz obcych sił, jak również utrzymuje Imperium jako wzór do naśladowania dla krajów zamroczonych gusłami oraz słabymi z powodu słabego modernizowania armii oraz walki między sobą aniżeli walki z Ładem i Chaosem oraz ich kolaborantami. Sztukę z kolei można określić na okres socrealistyczny, gdzie wszędzie dominuje symbol Imperium oraz portrety założyciela i obecnie panującego imperatora.

Ciekawostki

  • Według propagandy Imperium na jednego żołnierza Wspólnoty przypada zawsze dziesięciu jego żołnierzy w wyniku stosowania robotów bojowych.

Szablon:Języki