FANDOM

Union Jack

Flaga Imperium Brytyjskiego

Imperium Brytyjskie - największe państwo w historii świata, zajmujące przed i w trakcie Wielkiej Wojny Światowej ponad 1/4 powierzchni Ziemi, ze stolicą w Londynie. Była głównym wrogiem Niemiec, miała pod swoją władzą wiele terenów na każdym kontynencie, nawet na Antarktydzie, gdzie obszar został skolonizowany w celach uzyskania surowców niezbędnych do produkcji kolejnych machin bojowych.

Opis

Wielka Wojna i Rozejm Verduński

Kiedy w sierpniu 1914 roku wybuchła Wielka Wojna Światowa Imperium Brytyjskie należało do Ententy razem z Francją oraz Rosją. Ponieważ ta trzecia była sprzymierzona z Serbią wskutek tego wypowiedziała wojnę Państwom Centralnym - Niemcom, Austro-Węgrom, Turcji Osmańskiej oraz Bułgarii. Francja i Zjednoczone Królestwo uznały wypowiedzenie wojny za atak na sojusznika na Bałkanach i na członka Ententy, dlatego i one wypowiedziały wojnę.

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii zawsze było dominującą potęgą, jednak miało mnóstwo rywali. W Europie Niemcy, na Bliskim Wschodzie Turcję, w Azji rywalem numer jeden była Japonia, w Afryce istniały niemieckie i włoskie kolonie, w Ameryce Północnej Meksyk, a w Południowej - Argentyna. Wszystkie z wymienionych były członkami strony przeciwnej - Państw, a potem Osi Krajów Radziecko-Faszystowskich. Celem Brytanii było utrzymanie statusu quo i tym samym utrzymanie Pax Britannica.

W trakcie rozejmu verduńskiego metropolia brytyjskiego imperium była jednym z najlepiej rozwiniętych oraz jednym z najsłabiej dotkniętych wojną obszarów na Ziemi. Jego wrogowie atakowali tylko artylerią kolejową oraz bombowcami i sterowcami stolicę kraju oraz południowo-wschodnią Anglię. Musieli sobie jednak poradzić z narastającym kryzysem polityczno-ekonomicznym tego okresu, jednakże nowoczesne technologie łagodziły nieco napięcia. Relatywny spokój zakłócała bojówka sprzymierzona z Państwami znana jako Irlandzka Armia Obywatelska, skrótowo znana jako ICA oraz Irlandzka Armia Republikańska szerzej znana jako IRA. W roku 1916 doszło do powstania wielkanocnego, jednak zakończonego klęską rebeliantów. Po kilku miesiącach represji w roku 1920 ustanowiono Dominium Irlandzkie, które w 1937 przekształcono w Wolne Państwo. Wielu Irlandczyków było wspieranych przez niemiecki wywiad w dążeniach niepodległościowych, licząc na wzięcie swych arcywrogów w kleszcze. Ostatecznie nigdy to nie wyszło, gdyż Irlandczycy, nawet wobec unii personalnej woleli już Ligę Narodów aniżeli Oś, tak samo jeśli chodzi o poprzednie wcielenia obu frakcji. Część nawet aspirowała do przyłączenia zamierzonej Republiki Irlandzkiej do Ruchu Państw Neutralnych.

Po zerwaniu rozejmu przez Niemcy w wyniku ataku na Polskę oraz bałtyckie protektoraty Rosji Wielka Brytania i Francja najechały Niemcy, atakując między innymi Wyspy Fryzyjskie, jednakże tam Wehrmacht był dobrze przygotowany na atak Royal Navy. W tamtym czasie byli na pierwszym miejscu jeśli chodzi o rozwój robotyki, komputerów, automatyków oraz wynalazków w zakresie lotnictwa i badania kosmosu. Obok Rosjan i będących po przeciwnej stronie barykady Niemców i Japończyków byli jednymi z nielicznych, jacy budowali satelity czy wysyłali w kosmos ludzi. W Gujanie Brytyjskiej był nawet kosmodrom o nazwie "New Earth Dawn", z którego startowały m.in. takie misje jak Luna 22.

Dzień Zagłady

20 marca 1950 roku miał miejsce Dzień Zagłady. Trzy lata wcześniej wynaleziona bomba atomowa jednocześnie przez Oś i Ligę doprowadziła do opracowania programów mających na celu ochronę ludności cywilnej przed wojną atomową. Ataków nuklearnych było bardzo mało, ale arsenału namnożyło się w niewyobrażalnej ilości. W Dniu Zagłady Niemcy i ich sojusznicy użyli całego arsenału ABC celem zniszczenia Ligi, ale to miało też swoją wadę - sama Liga odpowiedziała tak samo.

Imperium Brytyjskie miało wówczas problemy ze swymi koloniami, które coraz częściej chciały suwerenności i przez to niepodległości. Zbudowało schrony w ważniejszych miejscach celem ochrony personelu wojskowego i cywili. Planowali zmienić Wyspy Brytyjskie w całą sieć bunkrów i schronów, aby miliony przetrwały, jednakże tylko połowa została ukończona. Jedynie tunele Manchester-Liverpool, Glasgow-Edynburg, Londyn-Oxford, Londyn-Cambridge oraz Oxford-Cambridge zostały ukończone. Zakończenia prawie się doczekały tunele Cardiff-Dublin, Belfast-Dublin oraz Belfast-Glasgow. Szablon:Języki