FANDOM

Flaga Imperium Rosyjskiego

Flaga Imperium Rosyjskiego

Imperium Rosyjskie było największym państwem przedwojennego świata o charakterze kontynentalnym, zaś pod względem ogólnym ustępowali tylko Imperium Brytyjskiemu. Była to monarchia konstytucyjna i członek Ententy, a później również i Ligi Narodów. Zniknęła wraz z zagładą świata, jak wszystkie inne państwa.

Charakterystyka

W przeciwieństwie do naszego świata tutaj rewolucja 1905 roku zakończyła się zmianą w monarchię parlamentarną, a następnie ustanowieniem konstytucji. Imperator stracił większość ze swojej władzy, jednakże nadal miał dostatecznie duży wpływ. Rosja przekształcać się zaczęła od tego momentu z unitarnej autokracji w federacyjną demokrację. Warto też nadmienić, że rewolucje 1917 roku nigdy się nie wydarzyły - tutaj zapanował kryzys parlamentarny, kolejno premierami byli Lwow i Kiereński, ale to Lenin okazał się największym z nich i zmienił urząd premiera w Wielkiego Kanclerza, przejmując polityczne zarządzanie państwem oraz zmieniając losy wojny. Tutaj Rosjanie zostali wypchnięty w 1917 roku pod Iżewsk, ale wkrótce przeprowadzili taką ofensywę, że w ciągu 2 lat odzyskali utracone ziemie. Rząd również w zamian za pomoc państwu dał Polsce, Finlandii i krajom nadbałtyckim pełną niepodległość, jednakże były połączone unią personalną oraz sojuszem wojskowym.

Wojska wroga przekroczyły granicę polsko-rosyjską już we wrześniu 1939 roku i wygnały Rosjan na linię Piotrogród-Moskwa-Carycyn. Wielka bitwa w ostatnim z wymienionych miast doprowadziła do początku odwrotu sił Osi, a kilka miesięcy wcześniej pod Moskwą zatrzymano wrogie siły. Piotrogród został otoczony, ale administracja uciekła do Moskwy. Miasto wyzwolono z okrążenia dopiero w czerwcu 1942 roku. Po powrocie władzy do tegoż miasta powróciły stare porządki. Na froncie walk z Japonią utracono Daleki Wschód, Sachalin, Kuryle i omal nie stracono Jakucji, ale w porę udało się odbić od cesarskich sił do 1943 roku, a samą armię przegnać aż do Korei. Od tamtego czasu nic się zmieniło.

Tak jak reszta zostali zaatakowani przez swoich wrogów i odpowiedzieli wobec nich 20 marca 1950 roku tak samo. Wiele miast na szczęście ocalało, ale wkrótce powstały mikropaństwa. Rosjanie posiadali największy na świecie arsenał nuklearny.

Znane miasta