FANDOM

Flag of the universal union by pheasant one-dcagq9g
Flaga Konfederacji
Konfederacja Zachodnia
(Skonfederowane Wszechświaty Fandomu)
Typ władzy republika
Waluta wikie
Twórca/Twórcy Wikianie
Dokument ustanawiający proklamacja
Lider Fandombot
Przywódca/Przywódcy Fandombot
Pierwszy lider Fandombot
Kwatera główna Wikiplanet
Naczelny wódz Wielki Generał
Wielki Admirał
Organ ustawodawczy Administracja
Organ sądowniczy Trybuny Moderatorów
Organ wykonawczy Rada Helperów
Stolica/główna siedziba Wiki City
wymiar Myrtan
Strefa wpływów Dolina Wikiańska
Podział administracyjny 55 domen
120 tysięcy państw
Język angielski
Wikiański
polski
Wspólny
rosyjski
Sojusznicy Centrum
W stanie pokoju Państwa Nexusa
Przymierze Bermudiańskie
Porozumienie Antywojenne
W stanie wojny Alians Sług
Data założenia 2005 (001.E1 Wielkich Zmian)

Konfederacja Zachodnia - jedno z pierwszych państw założonych przez Wikian, mieszkańców Doliny Wikiańskiej. Nazwana została tak, gdyż leży głównie na zachodnie obszaru. Wielokrotnie jej neutralności zagrażały liczne wojny na tym obszarze, najbardziej jednak toczona w latach 2015-2020 Wojna Bermudiańska między Państwami Nexusa, a Przymierzem Bermudiańskim. Jako jedna z głównych potęg często byli kuszeni propozycją wstąpienia do któregoś z Wielkich Graczy, ostatecznie jednak deklarowali swoją neutralność twardo i zdecydowanie.

Historia

Zaczątki Konfederacji następują w czasach gdy na terenie Doliny Wikiańskiej pojawiły się siły Zakonu oraz Porozumienia Antywojennego w towarzystwie znanych już na tym obszarze netrolli i netelfów. Pierwszy kontakt z Wikianami nastąpił 18 lipca 2005 roku, czyli 03.08.001.E1 Wielkich Zmian według Kalendarza Wspólnego. Wkrótce podzielone dotychczas ludy postanowiły się zjednoczyć. Ustanowiły wspólny zarząd o nazwie Regencja, a kilka miesięcy później proklamowano nowe państwo. Prowadzeni przez potomka Wikii jeden z hersztów nazywający siebie Hash'ner[1], największy pirat na wybrzeżach obszaru proklamował siebie Najwyższym Królem, a następnie ustanowił Wiki City swoją stolicą. Wkrótce większość państw z rozmaitych domen dołączyła do Konfederacji. Tytuł królewski był jednak czystą formalnością, ponieważ działał raczej w roli prezydenta, którego kadencja trwać miała 5 lat i mógł brać udział w nieskończonej liczbie wyborów zwanych Wolną Elekcją.

W 2015 roku (011.E1 Wielkich Zmian), a więc dekadę po swoim powstaniu, Wikianie wspomogli w Wojnie o Pokój na Gai Bermudii działania wojenne Koalicji przeciwko Aliansowi i jego sojusznikom. Jeszcze przed przybyciem Zakonu sługi Upadłego Pierwszego przybywały napadać na wybrzeża Doliny. W większości flotylle niszczyły rasy z okolicznych Wysp Arpa, a niedobitki łupione były przez piratów i okoliczne Kozactwo, jednak nigdy wcześniej nie przybyli w takiej liczbie.

Po zakończeniu konfliktu pozostali neutralni wobec Wojny Bermudiańskiej oraz pozostałych konfliktów. Czas jednakże pokaże, czy będą neutralni wobec zbliżającej się nieuchronnie wojny na cały wieloświat.

Kultura

Mieszkańcy Konfederacji to zróżnicowane społeczeństwo, niczym to z Państw Nexusa. Jedni żyją w klimatach fantasy, opartych o europejskie średniowiecze, inni zaś całe życie spędzają na zrujnowanych pustkowiach po wojnach nuklearnych poszukując złomu, inni zaś żyją w klimacie futurystycznych wśród cyberpunkowych miast, steampunkowych fabryk i hut czy flot przemierzających kosmiczne próżnie. Głównymi zajęciami są między innymi uprawa ziemi, pędzenie bimbru czy kucie magicznych mieczy lub tworzenie karabinów, czasami również tych plazmowych. Życie polega też na walkach na arenach, gdzie szkolą swoje umiejętności oraz na polowaniach na dzikie zwierzęta, czy nawet - zbieraniu artefaktów.

Religia nie pełni znaczącej wartości w ich życiu. Mieszkańcy Konfederacji potrafią władać jak bronią, tak i magią. Konfederaci nie ustalają zasad, generalnie tworzą je sami mieszkańcy. Wybrzeża pełne są piratów, góry stanowią ostoję Kozaków, a polany należą do rolników. Generalnie ludność próbuje żyć swoim życiem, łupiąc wrogie floty i karawany lub spędzając spokojne życie na wsi. W miastach przeważnie życie toczy się wokół karczm lub portów kosmicznych.

Siły zbrojne

Western Confederation Sniper

Kobieta należąca do kompanii snajperów Konfederacji Zachodniej.

Generalnie Konfederacja posiada siły zbrojne podzielone na sześć części: Grawrycerstwo, Zaklinaczy, Mechkawalerię, Piechtę oraz Ruszenie. Grawrycerze są elitą, pełnią rolę jazdy towarzyskiej na antygrawach. Zaklinacze to oczywiście magowie bitewni, którzy tworzą własne zakony w ramach armii. Mechkawalerią Konfederacja Zachodnia określa przeważnie wszystkich pilotów mechów, którzy pilotują potężne zmechanizowane kolosy niczym dawni jeźdźcy swoje konie. Piechta to oczywiście nazwa wszystkich grup tworzących piechotę, natomiast Ruszeniem określa się lokalne bandy paramilitarne, gotowe do walki z każdym zagrożeniem i obronę swoich domów.

W przypadku marynarki i lotnictwa sprawa wygląda inaczej. Kaprami zostają kapitanowie niezależnie działających małych i średnich jednostek, natomiast Admirałami są dowódcy prawdziwych kolosów. Mianem Lotrycerzy określa się pilotów takich jednostek latających jak myśliwce, śmigłowce czy bombowce. Są też Viklingowie, wcielani z każdego stanu żołnierze jacy desantują się z pokładu swoich wehikułów, następnie przeprowadzając zuchwały atak na wszystko co na ziemi lub nawet w przestworzach, ponieważ mają plecak odrzutowy z możliwym do trzymania w jednej dłoni karabinem szturmowym, automatycznie obsługiwanym przez urządzenie.

Ważne lokacje

  • Wiki City, Myrtan (stolica)
  • Minratus, Dragon Times
  • Nordmaria, Myrtan
  • Cesarskie Miasto, Starsze Tamriel

Przypisy

  1. Nazwa ta oznacza po Wikiańsku Bezimienny