FANDOM

Kraina Niebieskich Migdałów - bardzo odległy według norm Fantazji wymiar. Jeśli uznać uniwersum tej krainy za rozmaite epoki czasowe to według nich średniowieczny Daleki Wschód pasuje najlepiej jeśli chodzi o podobieństwa: daleki jeśli można stwierdzić po podróżach między wymiarami, niezbadany, pełen podobieństw w mentalności, sztuce, architekturze oraz religii do kultur azjatyckich i władcy podobni do takich. Legendy głoszą, że góry zawierają w sobie czyste, niezmieszane srebro, złoto lub platynę, a w ich głębinach znaleźć można Svitaryt[1].

Owa kraina leży w strefie nazywanej Niezbadanym Światem. Według haseł Lwowskiego to tam po odejściu z Bermudii udał się niejaki Mikhaln Shadown. Faktem jest też pochodzenie stamtąd słynnej pisarki, poetki i w ogóle autorki wielu dzieł literatury w znanej części Fantazji. Osoba ta zowie się w niej imieniem Eneraidola, ponieważ jej normalne imiona oraz nazwiska są niemożliwe do wypowiedzenia w normalnym świecie. Dodatkowym faktem jest jej status - to Główna Kronikarka Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju.

Opis

Kraina ta, jak sama nazwa wskazuje, zawiera niebieskie migdały. I rzeczywiście - są to swego rodzaju szyszki tworzone przez lokalny gatunek drzewa sosnowatego. Jej kora nadaje się do wyrobu cukru, zaś migdały są idealne do dań zimnych, zwłaszcza jeśli są one prażone. Władcy tamtejszych państw posługują się technologią z punktu widzenia znanej części Fantazji dość prymitywną - posiadają broń galwaniczną, podobną kształtem do tej z ziemskiego XVI wieku, mają pancerze chińskie lub japońskie, prowadzą tradycyjny styl życia oraz piszą takimi ciekawymi krzaczkami, niepodobnymi do żadnego z rzeczywistych czy fikcyjnych alfabetów. Co ciekawe wymiaru tego nigdy nie próbował atakować Hastadarius, ani nie dotarł tutaj żaden z Pierwszych.

Miejsce to oddzielone jest Pustym Światem - wymiarami bez życia i trudnymi do zasiedlenia, ponoć wyeksploatowanym najpierw podczas Starej Ery, a potem dokończonym podczas Średniej. Istnieją trzy przejścia: północne, gdzie istnieją Lodowe Pustynie Szuk-Chika; środkowe przez Góry Kanionów Śmierci oraz południowe, drogą Pustyni Nieubłaganego Konania w Katuszach. Wszystkie trzy przejścia są wyjątkowo niebezpieczne, więc w drogę wynoszącą półtora kwartału wędrówki z jednego miejsca w drugie wybierają się wyjątkowo silnie opancerzone karawany gwiezdne. Często na te tereny wybierają się amatorzy polowania na rozmaitej maści stwory. Wydawać by się mogło że nikt tam nie mieszka, ale jednak - są tam rozmaite plemiona, jedne anarchistyczne powiązane ongiś z Hastadariusem, inne żyją swoim życiem starając się wyżyć ze sprzedaży dóbr zabitych zwierząt lub towarów przewożonych do i z Krainy Niebieskich Migdałów.

Kraina ta, według przesłanek, jest zamieszkała przez ludzi o karnacji żółtej, elfy o czarnej i wiele innych dziwnych ras, jak na przykład większe odpowiedniki wilkołaków, męskie wersje harpii, psiogłowi zwierzoludzie oraz dziwaczne, mątwopodobne kikimory. Są też rozmaite, endemiczne gatunki, a miasta zbudowane w rozmaitych miejscach, często wręcz bajecznych - lasy wapienne, mogoty, góry tuż przy morzach, klify na linii brzegowej, wąwozy i inne tego typu miejsca. W niektórych miejscach podziemia zamieszkuje biedota, powierzchnię zaś - bogaci.

Historia

Pierwsza ekspedycja

Według banków danych z bibliotek wspólnych w Centrum Kraina Niebieskich Migdałów raz została odwiedzona z powodzeniem przez ekspedycję Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju. W skład sił odkrywczych Rycerzy wchodziły dwie legendy Fantazji - Wergoris oraz jego najsłynniejszy uczeń Farlick. Obaj przeszli przez Góry Kanionów Śmierci i nie było łatwo - walczyli z harpiami, skatofaryami, oksenolami, wiwernami, a nawet trollami. Na szczęście te ostatnie okazywały się często przyjazne, ponieważ budowały mosty i inne rozmaite przejścia, pobierając niejako od przejezdnych myto. Wergorisowi oraz Farlickowi nie straszne były przeszkody w postaci potworów czy dzikich plemion.

Pusty Świat, przez który musiali przelecieć nie był gościnnym miejscem. Dzikie plemiona, niebezpieczne stworzenia czy chociażby surowy klimat znacznie utrudniały dotarcie tam. Według opisu tej ekspedycji wiele wymiarów przypominało niedokończone przez Pierwszych wszechświaty, w których planety nie miały jądra, nie mogły urodzić plonów mimo sprzyjających gleb i atmosfery czy nawet nie posiadające stabilnego gruntu. Kiedy dotarli do Krainy Niebieskich Migdałów ujrzeli przed sobą piękno wymiarów, nietkniętych przez plagiatyzację. Według wielu badaczy możliwe jest, że są to kolonie Pierwszych i Reinkarnatów, którzy opuścili je uciekając dalej na wschód lub też zasymilowali się z tutejszą ludnością.

Przypisy

  1. Minerał słodki jak cukierki, używany do leczenia i wyrobu słodkości, ale w dużych dawkach i przy odpowiednim oporządzeniu staje się podstawą Kwasowej Carmen - narkotyku używanego przez kurtyzany oraz młodych mafiosów, jego ceny są wysokie na czarnym rynku.

Szablon:Języki