FANDOM

„Ciemność, chaos, terror! Oto nasze motto! Niechaj wszystko w chaosie będzie, niechaj porządek w ogniu wielkiej anarchii spłonie!”
―Auferia Kaisteras, Mistrzyni Legionu.
Znak Legionu

Sztandar Mistrzyni Legionu - nieoficjalny symbol Legionu.

Złowieszcza Masa Wielkiego Terroru (czasami nazywana Hordą Miliona, przez Lich City Nieznanym Zagrożeniem lub po prostu przez przedstawicieli Federacji Legionem) to formacja nieistniejąca już od bardzo dawna, ale wciąż pamiętana wśród wielu społeczeństw Znanej Części. Swą nazwę otrzymał tak naprawdę od Federacji, kiedy to w trakcie Wojny Ojczyźnianej najechał kraj i wydawało się, że jego hordy są niezliczone. Sama frakcja była tak naprawdę nienazwaną grupą plemion, bez jakichkolwiek oznaczeń, z wyjątkiem sztandaru Mistrzyni Legionu Auferii Kaisteras.

Historia

Przed Auferią

Masa istniała na Nieznanej Części Bermudii od wielu tysięcy lat, szalejąc i walcząc ze sobą. Plemiona gromadziły się w Hordy i nigdy nie miały zamiaru najechać Znanej Części. Jedne z nich były mutantami, inne zaś kanibalami, jeszcze inne po prostu chciały przetrwać. Tereny jakie zamieszkiwali przez tyle lat pozwoliły im urosnąć w siłę, ale zawsze byli skłóceni między sobą. Niezbadana Część nękana była więc podjazdami, wojnami plemion, atakami hord, a nawet niebywałymi kataklizmami. Legion był miejscem tak pogrążonym w wojnie, terrorze, anarchii i braku jakiegokolwiek ucisku, że pojęcie pokoju stało się dla tych cywilizacji pojęciem obcym.

Rządy Mistrzyni

Auferia Kaisteras napada na Federację

Auferia dokonuje spustoszenia jako Mistrzyni Legionu

Kiedy w 2010 roku trwała Wojna Ojczyźniana w Znanej Części Bermudiański Ruch Oporu uprowadził i wprowadził w serce oraz umysł Auferii Ceaudreanu potężnego demona[1]. Początkowo walczyła po stronie BRO i dzięki zdradzie dorobiła się wielu sukcesów, ale wtedy w jednej z bitew zdradziła Sojusz Antyfederacyjny. Sama pognała za Góry Ceaudreanu, zbierając tam pod swym sztandarem potężną armię. Wojsko ów najpierw zjednoczyło wszystkie grupy na terenie Nieznanej Części, a następnie ruszyło na Federację Bermudzką, aby utopić się w morzu krwi i zaprowadzić wieczną anarchię.

Obrońcy byli zaskoczeni. Jednak hordy szły przez pustkowia. Sojusz Antyfederacyjny odmówił swemu wrogowi zakopania toporu wojennego i dalej toczył walkę. Federacja pozostała więc kompletnie osamotniona, ale jeszcze Horda Miliona nie zaatakowała miast, a dzięki technologii Teleportarium wciąż istniała szansa na szybkie przesyłanie wojsk z jednego miejsca do drugiego. Karl Zelea wiedział, że za spaczeniem i zdradą córki stał Sojusz Antyfederacyjny, dlatego 02 czerwca 2011 roku na Nordreg i Lich City spadły miliardy bomb oraz pocisków artyleryjskich, a także rakiet.

Upadek

27332

Auferia po przegranej walce z ojcem na Pustkowiach Garahila.

Wkrótce na Pustkowiach Garahila rozegrało się poważne starcie między Legionem a Federacją. Na czele obu z frakcji stanęli liderzy i wtedy obydwoje spotkali się na polu. Auferia w obdartych łachmanach i niebywale podniszczonym pancerzu wspomaganym, a Jum Ja Kai[2] w pełnej krasie w nanokombinezonie. Ona dzierżyła włócznię, on miecz jednoręczny i tarczę ze swoją gwiazdą. Obydwoje starli się w iście epickim pojedynku na śmierć i życie. Wtedy toczyła się walka między Federacją, Sojuszem, a Legionem. W iście epickim starciu Sojusz został zdziesiątkowany, a podczas walki Heinrich odrzucił wszelką litość dla swojej córki. Silna anomalia, jaka uderzyła w pole bitwy rozbiła Masę Wielkiego Terroru, a następnie wyzwoliła czar, jaki zabił w sercu Auferii demona.

Auferia przegrała w dniu 18 lipca 2011 roku i powróciła do formy ludzkiej. Ceaudreanu ujrzał ją niemal nagą, okrytą jedynie kilkoma łachmanami. Wkrótce jej ciało zostało dobite przez Wodza, ale ocalono jej duszę przy pomocy filakterium, którą Karl pospiesznie zawiózł do Szczeliny Zmian - prastarego klasztoru tajemniczych mnichów o potężnych mocach arkanistycznych. Na skutek tej bitwy Horda uciekła, kłócąc się między sobą po drodze, a Sojusz zmuszony został do podpisania pokoju. Ruch Oporu jednak nie zamierzał się poddać i uciekł do Centralii, ale i tam nie może ukryć się przed wywiadem bermudzkim. Federacja Ceaudreanu zmieniła Nordreg i Lich City w protektorat, ale po miesiącu pierwsze z miast-państw się wyrwało, a drugie ogłosiło niepodległość, popadając następnie w canarchizm, tak zwany "kontrolowany anarchizm". Na wschodzie powstała słynna Linia Wschodnia, a Masa dokończyła tam swojego dzieła. Ostatecznie kiedy szturmował Linię w maju 2012 siły się wściekły i postanowiły uderzyć razem z ciemiężonymi, doprowadzając Legion do upadku.

Ostatni raz próbowali odzyskać siły w 2015 roku, w trakcie Wojny o Pokój na Gai Bermudii, ale nic z tego nie wynikło - mimo iż połowa Legionu uznała zwierzchnictwo Aliansu Sług to ostatecznie zostali zgładzeni przez Rycerzy Wielkiego Pokoju i resztę Koalicji Centrum-ONZ-Federacja. Ci, którzy byli lojalni wobec anarchizmu lub neutralności ostatecznie zgodzili się na warunek postawienia własnych państw oraz odstąpienia paru terenów na rzecz osób z zewnętrznej części Trójkąta Bermudzkiego.

Dziedzictwo

Pomimo swojego upadku Legion nadal pozostaje, po tylu dekadach, żywy w pamięci mieszkańców Bermudii. Narody jakie z niego powstały: Finlanka, Skelia i Ash-noza bardzo chętnie odwołują się do jego dziedzictwa. Chociaż stare kulty nie istnieją, a także ich państwa są inne niż to, co istniało w przeszłości nie oznacza to, że nic nie zostało. Parę miast i jednostek wojskowych obrało sobie symbole hord i plemion za symbole, tak samo kilka narodów, na przykład Skelia, jako największe i najstarsze państwo byłych członków Legionu obrało sobie za symbol białą błyskawicę na czarnym tle.

Rasy

  • Tor'ga - rasa humanoidów o głowie niczym u jakiejś ośmiornicy. Ich ciało wygląda jakby było stworzone z gąbki morskiej. Ich czarodzieje byli mistrzami we władaniu żywiołem wody.
  • Oovu'haranie - podobni do ogrów o wilczych głowach, a zamiast palców u ręki mają macki ośmiornicy. Potrafili przenosić ciężkie głazy oraz pchać do przodu niebywale silne, aczkolwiek prymitywne tarany.
  • Karasi - latający przedstawiciele Masy Wielkiego Terroru o głowie orła i upierzeniu niczym u jakiejś kury. Karasi mają niebywale ostry i świetny wzrok, a także są w stanie osiągnąć dużą szybkość, a co za tym idzie zwrotność w poruszaniu się, zarówno po lądzie jak i w powietrzu.
  • Jenharadowie - trójgłowi humanoidzi, gdzie zamiast nóg mieli macki ośmiornicy. Każda z głów była inna. Lewa była krokodyla, prawa kaczki, a środkowa jakby ludzka, ale miała aż trzy usta z potężnymi kłami zamiast zębów, a wszystkie z nich tworzyły jamę ustną w kształcie litery Y.
  • Inne rasy - inne rasy też uczestniczyły w składzie Legionu, jak choćby mroczne elfy, ale też i ludzie. Przeważnie byli to rozmaici wygnańcy. Zdarzały się jednak i inne pomniejsze rasy, jak na przykład centraury czy sztucznie wykreowane golemy, a nawet zbuntowane roboty czy androidy, jakie pochodziły z Nieznanej Części Bermudii.

Hordy

Północne

  • Gar'vah - jej symbolem był czerw nabity na pal na zielonym tle. Gar'vah posiadała najlepszych wojowników pośród mroźnych klimatów. Kontrolowała dzisiejsze Dragoss, U-Bootstadt, północną Finlankę oraz całą Hanzę Północną.
  • Ymari - kontrolowała obecną Małą Alzację i Nową Polskę. Jej znakiem była złota pięść na czarnym tle. Szkoliła najlepszych strzelców w historii Legionu i była jedną z najbardziej zahartowanych w boju grup.

Południowe

Centralne

  • Jar'raj - ze wszystkich hord ta była najliczniejsza i najbardziej zaawansowana technologicznie, ponieważ używała broni palnej podrasowanej magicznie. Jej znakiem była biała gwiazda na czarnym tle, a terytoria to cała południowo-zachodnia Skelia.
  • Pid'taris - za symbol obrała dwa skrzyżowane niebieskie miecze na białym tle. Północno-wschodnia Checkowia, dzisiejsze Nev'ah i Templaraburg. Szkoliła jedynych w swoich rodzaju wojowników, mogli walczyć dwoma mieczami naraz.

Zachodnie

  • Kasvash - symbolem tej hordy był orzeł z krwawiącą czaszką na brązowym tle. Była to pierwsza frakcja jaka kiedykolwiek została podbita przez Auferię Kaisteras. Byli najlepsi jeśli chodzi o istoty latające. Demoniczny smok Caro o dwóch głowach był osobistym wierzchowcem Auferii w trakcie inwazji na Znaną Część. Ich teren rozciągał się na dzisiejszą Finlankę.
  • Nov'hen - jej znakiem na sztandarze był szary młot bojowy na czerwonym tle. Zajmowali północną Checkowię, posiadali również najlepszych wojowników do walki wręcz, rekrutowali się stąd weterani do ataku na Federację Bermudzką.

Wschodnie

  • Or'hla - oznaczeniem tej hordy była zielona korona we krwi na złotym tle. Ich terytoria to obecnie wschodnia Skelia i Nowa Polska. Horda Or'hla miała najlepszych strzelców wyborowym w historii.
  • Lexano - Za symbol obrała czarną księgę z białym mieczem na niebieskim tle, a terytoriami - dzisiejsze Wolne Miasto Nowy Londyn, Księstwo Ruslandii, Vice Island Town, wschodnią Republikę Smerfii, Ash-nozę i Królestwo Zelrim. Byli to najlepsi arkaniści w całej organizacji.

Plemiona

  • Czarna Dłoń
  • Srebrny Kielich
  • Błękitny Proch
  • Salamandry
  • Karmazynowi Korsarze
  • Mroczne Anioły
  • Żelazne Trony
  • Krwawe Silniki

Ciekawostki

  • Pochodzenie nazwy "Legion" prawdopodobnie wywodzi się od zwrotu "Na imię mi Legion, bo jest nas wielu". Zacytował to ponoć jeden z żołnierzy okresu Wojny Ojczyźnianej, wierzący w religię rzymskokatolicką i prawdopodobnie członek Trójinkwizycji, jaki zginął broniąc Linii Wschodniej. Prawdopodobnie cytat ten miał być metaforą, ponieważ na fortyfikacje szli w liczbie niemal nieskończonej.

Przypisy

  1. Mag, który tego dokonał nie został do dziś schwytany. Jest poszukiwany listem gończym w całym wymiarze za działalność terrorystyczną.
  2. Prawdziwe imię Karla Ceaudreanu.

Szablon:Języki