FANDOM

Flag of Poland

Flaga Polski

Polska - przedwojenne państwo w Europie, graniczące z Niemcami, Austro-Węgrami i Imperium Rosyjskim, później z III Rzeszą, Słowacją i Rosją. Granice przebiegały na wschodzie zgodnie z Linią Dmowskiego z wyłączeniem okolic Mińska, na południu opierało się na Karpatach i Sudetach, na północy na dawnym południu Kurlandii oraz zajmując niemal całe Prusy z wyjątkiem Królewca, zaś na zachodzie anektowali dawne ziemie piastowskie, przemianowując je na Ziemie Odzyskane.

Charakterystyka

W przeciwieństwie do naszego świata Polska powstała nie w 1918, ale już w 1917. Obietnicę niepodległości złożyli już Rosjanie w 1914, na początku w roli unii realnej, ale potem obiecując w zamian za unię personalną pełną niepodległość, co spełniono. W czasie wielkiej ofensywy rosyjskiej aktywnie pomagali siłom rosyjskim, ale też istniała druga frakcja - pomagająca Państwom Centralnym. W wyniku wygonienia Niemców za Odrę i Nysę Łużycką odzyskali ziemie piastowskie, a na wschodzie zyskali granice w tzw. Linii Dmowskiego, jednakże nie mieli Mińska, jaki pozostał rosyjski. W 1922 roku anektowali ziemie litewskie i ogłosili drugą unię polsko-litewską. Niewielka część Prus Królewskich nadal się opierała, reszta należała już do Polski. W 1926 doszło do zamachu wojskowych, na krótką chwilę państwo stało się sojusznikiem Niemiec, ale dzięki dogadaniu się obu obozów obyło się bez większego rozlewu krwi. Ostatecznie wygrała Endecja.

W 1930 doszło do rozejmu verduńskiego, a kraj rozpoczął się rozwijać. Zbudowano wiele budowli, odbudowano zniszczenia wojenne. 01 września 1939 roku jednakże siły III Rzeszy i jej sojuszników zaatakowały Polskę. Mimo alianckiej pomocy znalazła się pod okupacją, z jakiej zdołała się wyzwolić dopiero w 1942 roku. Od tamtego czasu kraj był wyniszczony, ale zdołał się odbudować. Podobnie jak reszta 20 marca 1950 roku wystrzelił swój arsenał rakietowy, gdy Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich zaatakowała Ligę Narodów w taki sposób. Kilkugodzinne ataki zniszczyły stary świat, a także doprowadziły do zaniku wszelakiej komunikacji. Przez to rządy państw rozpadły się, powstały mikropaństwa w tunelach, stacjach metra, bunkrach i w wielu innych miejscach, gdzie ludzkość skryła się przed trującą powierzchnią oraz mutantami i szalonymi robotami.

Znane miasta

Szablon:Języki