FANDOM

Artykuł może zawierać poważne spoilery. Czytasz na własne ryzyko! Jeśli jednak nie chcesz sobie psuć niespodzianki z nadchodzących opowiadań po prostu nie czytaj tego artykułu dalej.
003 Mars
Archmagos Dominus Belisarius Cawl
Magos w 2042 roku
Primaris Magos
Znane pseudonimy Nacztech
Cybermózgownica (określenie nadane przez Lwowskiego)
Data urodzenia 12.07.1841
Miejsce pochodzenia Mars
Astronomican
Fiordy Młota Bojowego
Dolina Wikiańska
Rasa hybryda maszyny i człowieka
Narodowość marsjańska
Płeć mężczyzna
Wzrost 185 cm
Kolor i wygląd włosów brak
Kolor oczu świecące zielone
Znaki szczególne dodatkowe kończyny mechaniczne
wiele elementów organicznych połączonych syntetycznymi
robotyczny głos
Przynależność Adeptus Mechanicus (dawniej)
Imperium Człowieka (dawniej)
Federacja Bermudzka
Przymierze Bermudiańskie
Zawód inżynier, wynalazca
wojownik, tech-kapłan
Wyznawana religia Kult Omnizjasza
Światopogląd prawdziwie neutralny
Pozycja Naczelny Technik Federacji Bermudzkiej

Primaris Magos - Naczelny Technik Federacji Ceaudreanu, jeden z członków elitarnej formacji Dzieci Zelei. Jeden z najbardziej zaufanych podwładnych samego Wodza Federacji, niedościgniony wynalazca rywalizujący zarówno ze swoim wrogiem - Arcturusem Lwowskim - jak i starym przyjacielem - Przemysławem Przemkowskim. Przez swoje ulepszenia stał się hybrydą człowieka i maszyny, jego implanty zmieniały go powoli, aż prawie całkowicie zmieniły elementy organiczne w syntetyczne. Jeden z dwunastu założycieli Zakonu Hakerów, zrzeszającego najlepszych informatyków Fantazji.

Historia

Narodziny i młode lata

Urodził się w Astronomicanie, wymiarze położonym na terenie Fiordów Młota Bojowego na północnym wschodzie Doliny Wikiańskiej, według miary Gai Bermudii narodził się 12 lipca 1841 roku, a według lokalnej miary w 500.M41. Posiadł sporą wiedzę z dziedziny technologii, następnie stając się jedną z ważniejszych osób. Kiedy doszło do pierwszego kontaktu ze wszechświatem w roku 1889 według Gai Bermudii, a według jego rachuby w 300.M42, wyruszył do Centrum, tam odkrywając wiele nowych technologii. Studiował na Uniwersytecie Kileazjasza w tym Świecie, osiągając niezwykle doskonałe wyniki w kierunku nauk ścisłych jak matematyka, technologia oraz inżynieria. Zgodnie z tym, co o sobie mówił urodził się na Marsie.

Kiedy został jego absolwentem ruszył do innych wymiarów. Przez te sto lat spisał wiedzę o innych czasach i wszechświatach. Pomogło mu to, kiedy przypadkiem trafił do Trójgranicznego Centralnego Wymiaru, położonego na północno-zachodnich krańcach Doliny. Tam trafił do człowieka, zwanego Jum Ja Kai. Pomógł mu w trakcie powstania państwa gdy został Karlem Zeleą Ceaudreanu i w czasach Wojny Ojczyźnianej oraz po niej, dzięki bramom międzywymiarowym i zakazanym wynalazkom w postaci wehikułów czasu. Choć same zostały w trakcie wojny zniszczone wywiązał się z zadania - zmienił średniowieczną Federację Bermudzką w prawdziwie futurystyczne państwo. To dzięki jego cudom odparto siły Sojuszu AntyfederacyjnegoMasy Wielkiego Terroru.

Spotkanie

W 2015 roku zniknęła Twierdza 2 Linii Wschodniej. Primaris razem z Przemkiem pojechali na prośbę Karla w celu sprawdzenia co się mogło takiego stać. Wtedy zostali zaatakowani przez Chimery - rasę, która jak się okazało była na usługach Sług Hastadariusa, których potęga znacznie przekraczała jakiekolwiek znane Federacji Bermudzkiej cywilizacje. Zdecydowano się pomóc grupie pierwszego kontaktu przysłanej z Centrum. Magos doskonale wiedział, kim byli, a dzięki jego słowom udało się nawiązać wówczas przymierze między Zeleagradem, a tym wielkim miastem-państwem. Jakie były losy Primarisa niewiele wiadomo. Wszyscy wiedzą natomiast że on, Przemek, Ceaudreanu i grupa pierwszego kontaktu - Lwowski i Ratch - pokonali Chimery.

Creepy Dezerterzy

W 2015 roku jednak na Gai Bermudii - jak się okazało była to planeta na której oni sami mieszkali - wybuchła Wojna o Pokój. Kiedy Federacja została zaatakowana przez Alians Sług i wstąpiła do Koalicji jako jej trzeci członek wówczas Primaris wsparł wysiłki w osiągnięciu lepszych zdolności sprzymierzonych armii jako jeden z jej czołowych techników. W trakcie obrony Zeleagradu aktywnie uczestniczył w obronie miasta, jednak potem postanowił pozostać w mieście. W trakcie wojny przeniesiono go do Centralii, do 110. Regimentu Ochotniczego, który składał się z wyrzutków, ukaranych wojskowych, bezrobotnych oraz wielu innych rodzajów istot rozumnych.

Spotkał tam starego znajomego - Przemka Przemkowskiego - z którym obmyślili plan ucieczki. Wkrótce dowiedział się o tym stary znajomy zwany Lwowski, jego żona Lanedilia działająca incognito jako Wilhelmina Yao, Dowódca Bartholomeo Draca również będący starym znajomym oraz kilka innych osób, w tym nowo poznany Netroll znany jako Zieqeu.

Wojna Bermudiańska

Po zakończeniu Wojny o Pokój na tej planecie Magos rozpoczął badanie nowoczesnych urządzeń przywiezionych przez "kosmitów" od strony arkanistycznej oraz technologicznej. Lasery i plazma były mu znane, ale bardziej zainteresowały go memy, solaryt oraz Imaginacja. Odkrył ich potęgę, dlatego opracował dla siebie pistolet solarny, strzelającymi gwiazdami wielkości kulki do golfa. Jej potęga okazała się śmiercionośna, ponieważ była to plazma, dodatkowo wzmocniona potęgą wyzwalaną przez memy, jednak w znikomym stopniu. Wkrótce jednak nastała Wojna Bermudiańska, a Federacja po pewnym czasie dołączyła do Przymierza Bermudiańskiego. Primaris od początku na tajnej naradzie Rady Federacji był przeciw wstąpieniu do konfliktu, ale niestety inni przyjęli decyzję Karla Zelei i tym samym rozpoczęło się dołączanie do Przymierza. Rada zaakceptowała jednak na pewnych warunkach, mianowicie: pełnej niezależności politycznej oraz własnym kierowaniu armią bermudiańską. Na te warunki liderzy przystali i Federacja była niejako oddzielnym członkiem Przymierza.

Magos nie miał wyboru. Dlatego dalej rozwijał na rzecz Federacji technologie i Arkany. Do tragicznego wydarzenia należał upadek Zeleagradu, kiedy to w czerwcu 2018 roku upadła stolica Federacji, a Karla zmuszono do podpisania kapitulacji. Jednak wkrótce z pomocą odrodzonej Auferii Kaisteras dołączył do Wilków Zemsty - rebelii antynexusiańskiej, jaka nie pogodziła się z kapitulacją Zeleagradu oraz kontynuowała walkę po stronie Przymierza. Był jednym z sygnatariuszy późniejszego traktatu pokojowego podpisanego w Astronomicanie na planecie Lucius.

Okres późniejszy

W następnym okresie rozpoczął działania mające na celu uczynienie z wolnej i spokojnej już Federacji Ceaudreanu potęgi międzywszechświatowej. Z tego też powodu zlecił chłopakom z Iglicy Wiedzy badać dalej skutki istnienia skażenia w międzywymiarze. Stworzył całe mnóstwo maszyn bojowych dla swego państwa, a także wprowadził wynalazki z innych światów, jak boltery z Astronomicanu w formie Kałaszikowów zwane mikro-bolterami, na przykład HR-24. Zmodernizował też Linię Wschodnią oraz rozbudował umocnienia miast w razie jakiegoś ataku. Opracował również szereg rozwiązań, jakie podniosły poziom życia cywilnego.

Umiejętności

  • Techno-opętanie - Magos jest w stanie skopiować swoją osobowość zapisaną w kodzie binarnym na inną maszynę i przejąć ją, począwszy od prostych komputerów analogowych aż po najpotężniejsze Duchy Maszyny zawarte w silnikach logicznych. Niewiele osób będących tak doświadczonymi informatykami i cyborgami opanowało tak potężną zdolność.
  • Mistrzowskie hakerstwo - stulecia panowania nad komputerami sprawiły, że Magos nie ma sobie równych w przypadku hakowania innych komputerów lub systemów. Dochodzi do tego umiejętność składania i rozkładania komputerów, a także pisania wirusów komputerowych w razie jakiejś potrzeby.
  • Technologiczne Szaleństwo Broni - gdy ta umiejętność jest aktywna Primaris uaktywnia wszystkie posiadane bronie, jakie tylko schował i sieje wobec swoich wrogów prawdziwe spustoszenie, urastając do kilku metrów i niosąc prawdziwe arcydzieło zniszczenia.

Wyposażenie

  • Pistolet solarny - stworzona po pierwszym kontakcie broń, która strzela zminiaturyzowanymi gwiazdami. Dzięki temu jest w stanie wykonać szybki strzał i porządnie spustoszenie. Ponadto trafiona pociskiem istota chwilowo zostaje ogłuszona, co pozwala na brutalną egzekucję wroga.
  • Topór Omnizjasza - potężna broń biała, jaką Magos sprowadził ze sobą z wymiaru Astronomican. Topór energetyczny, jego ostrze przecina niemal wszystko, a rozgrzana plazma spopiela całkowicie miejsce, którego tknie. Ozdobiony licznymi zdobieniami ku chwale Boga-Maszyny oraz Omnizjasza. Według legend trzymał go sam Imperator, a ponieważ dużo Mechanicus uważa go za taką postać to właśnie z tego powodu nosi tą nazwę.
  • Generator osobistej tarczy - małe urządzenie doczepiane do ubrania, dzięki któremu dana osoba jest w stanie mieć na sobie potężną osłonę. Wyposażone są w nie oddziały żołnierzy Federacji oraz najważniejsze osoby w państwie.
  • Serwo-czaszki - wynalazek sprowadzony z Astronomicanu. Z pokonanych wrogów Magos robi sobie rodzaj dronów, dodając do nich mały silniczek antygrawitacyjny i kilka dodatkowych mechanizmów. Służą mu one w roli wsparcia, skanerów lub urządzeń szpiegowskich.