FANDOM

Zdjęcie Przemysława Czevaka
Zdjęcie Przemysława Czevaka
Przemysław Czevak
Prawdziwe imię i nazwisko Przemysław Czevak
Znane pseudonimy Wielki Wróg Arcturusa Lwowskiego
Data urodzenia 9:002 Wiary i Nauki
Terra, Ukraina, Swalawa
Data śmierci 1:026 Postępu
Stacja kosmiczna "Chruszczow"
Przyczyna śmierci jednoczesny rak krtani i płuc
Miejsce pochodzenia Ukraina
Rasa Człowiek
Narodowość polska
Płeć mężczyzna
Wzrost 176 cm
Kolor i wygląd włosów krótkie czarne
Kolor oczu piwne
Znaki szczególne brak
Rodzina Eugenia Czevak (żona)
James Czevak (syn)
Przynależność Czevak Industries (prezes)
Dynastia Czevak (założyciel)
Zawód Przemytnik
Wyznawana religia katolik
Światopogląd uporządkowany zły
Pozycja prezes Czevak Industries
Status nie żyje

Przemysław Czevak - polski biznesmen urodzony na Rusi Zakarpackiej, założyciel Czevak Industries i wielki rywal Arcturusa Lwowskiego w dążeniu do przejęcia większej ilości wpływów we wszechświecie. W przeciwieństwie do Rosjanina, który miał możliwość startu od razu, Polak z Zakarpacia musiał najpierw jakoś się dostać do wielkiego świata biznesu.

Historia

Wczesne lata

Przemysław Czevak urodził się w 2002 roku w miejscowości Swalawa, niedaleko granic Republiki Ukraińskiej z Węgrami, Słowacją, Polską i Rumunią. Ojciec był dawnym wojskowym Armii Radzieckiej, matka zaś pracowała w charakterze rolnika. Obydwoje nie chcieli, aby syn zainteresował się Związkiem Radzieckim oraz wyjechał do większego świata, więc uczyli go do pracy w winnicy. Wielokrotnie wychodził w góry, bawiąc się w poszukiwanie skarbów.

Gdy w 2014 roku doszło do rozruchów głosił hasła przeciwko władzy ukraińskiej. W tamtym czasie jego przyszły wróg sprzeciwiał się zarówno przewrotowi w Kijowie, jak i interwencji wojski Federacji Rosyjskiej. Niemniej obaj tak samo poparli aneksję Krymu. 12-letni wówczas Orlicki podkradał butelki wina z zakładu i sprzedawał je na czarnym rynku, zbierając pieniądze na wyjazd do Kijowa i stamtąd do Moskwy.

W wielki świat... wojny

Gdzieś w 2020 roku, gdy już było pewne, że Ukraina jest podzielona na zachodnią, przychylną Polsce i na rosyjskie marionetki takie jak Doniecka Republika Ludowa, zebrał fundusze i pozostałe butelki wina, łapiąc możliwość ucieczki autokarem do Kijowa Zachodniego. Zjednoczonej stolicy już nie było, gdyż Dniepr został granicą obu stref. Niemniej wkrótce Zachodnia Ukraina opowiedziała się za wstąpieniem do nowo powstałego Drugiego Związku Radzieckiego, jednocześnie zwiększajac siłę Układu Moskiewskiego. Czevak i Lwowski spotkali się w naddnieprzańskim mieście, gdzie ten pierwszy został zwerbowany do batalionu Arcturusa.

Wraz z wybuchem Trzeciej Wojny Światowej zwiedził owszem wiele miast świata, ale nie tak jak chciał. Dostał czołg T-100 wraz z załogą, złożoną z Polki, dwóch Białorusinów oraz Kirgiza. W momencie gdy dotarli do Paryża, Czevak oraz Lwowski zaprzyjaźnili się, mimo że ich idee oraz myśli ekonomiczne znacznie odbiegały od wszystkich. Przy lampkach wina francuskiego, śpiewach, akordeonach i francuskich panienkach Przemysław miał wszystko, czego tylko potrzebował. Jednocześnie rozwijał swoje podziemne imperium korporacyjne, jeszcze wtedy razem z Arcturusem, który szmuglował dla NATO i państw neutralnych broń, w zamian za dane wywiadowcze. Kiedy pięć lat później się skończyła nadal był w armii, jednakże przeszedł do sił UN Army, tym samym porzucając wojska radzieckie, jakie ujednolicały się z innymi wojskami zgodnie z wytycznymi ONZ wobec wielu narodów.

Dwie Wojny Solarne

Podczas Wojen Solarnych razem z Arcturusem dowodził walką z Luną i Marsem. Przemysław dorobił się funkcji sierżanta i dowodził oddziałem marines we flocie prowadzonej przez starego przyjaciela. Brał udział w walkach w Lunaburgu oraz na terenie Eos Tau, jednego z wielu miast przemysłowych na Marsie, o które toczyły się ciężkie walki w trakcie Pierwszej Wojny Solarnej. W trakcie drugiej z wojen brał udział w obronie Ziemi przez Związkiem Czerwonej Planety i Rzeszą Księżycową. Stracił w niej lewą nogę i miał wypaloną lewą twarz, przez co oślepł na lewe oko, ale dzięki odkrytej wówczas Energii Chi jakoś przeżył, a także załatwiono mu protezę. Niestety nie uczestniczył w końcówce wojny - protezę załatwiono mu dopiero po konflikcie. Wcześniej poruszał się na wózku inwalidzkim.

Czevak Industries

Po Wojnach Solarnych doszło do pierwszego kontaktu z przedstawicielami innej rasy rozumnej - Orkami. Ludzkość zrozumiała, że nie jest sama we wszechświecie, co diametralnie zmieniło światopogląd całego gatunku. Dlatego w 1:051 (2450 roku) założył Czevak Industries, które rozpoczęło działalność przemysłową, wkrótce jednak szybko przejęło inne grupy kapitałowe i stało się megakorporacją od niemalże wszystkiego. Jego broń i pojazdy wojskowe sprzedawały się w całym wszechświecie jak świeżutkie bułeczki. Czevak Industries jednakże pozostawało zawsze drugą największą ludzką megakorporacją, rywalizując z Lwowski Corporation.

Czevak Industries zbudowała stację kosmiczną o nazwie "Chruszczow" i rozpoczęła eksploatację rozmaitych złóż na asteroidach oraz kometach. Pozostała neutralna w trakcie Wyniesienia Kombinackiego, dzięki czemu mogła się rozwinąć ponad wiele rozmaitych korporacji. Większość potęgi wynikała z przeszłych interesów Czevaka, pozostała część wykształciła się przez neutralność w czasach wojen, nie licząc tych w Układzie Słonecznym.

Wojna Gildii i Insurekcja

Konflikt między Czevak Industries a Lwowski Corporation narastał i to nie z powodu relacji, ale biznesów. Obaj nie chcieli walczyć, ale ostatecznie nie widzieli innej opcji. W związku z tym wybuchła Wojna Gildii. Trwająca ponad 40 lat pociągnęła za sobą sporo ofiar i zniszczeń. Konflikt ostygł po ziemiobójstwie należącej do Czevak Industries planety o nazwie Ratoria. Wojna pokazała, że obie firmy nie mogą działać w zgodzie, ale jednocześnie uzmysłowiła wszechświatowi, że megakorporacje wykraczać zaczynają powoli poza znane gildie i organizacje oraz że ich moc staje się o wiele większa aniżeli gwiezdnych mocarstw.

Później miała miejsce Insurekcja Lwowskiego, którą to Czevak tym razem o dziwo wsparł, ponieważ jego firma również mocno dostała po Wojnach Gildii. W wyniku tego wspomógł ideologię przyjaciela, jednakże przegrali powstanie. Po nim Czevak rozpoczął skupienie się, razem z Arcturusem na tworzeniu nowych produktów. Nie udało się jednakże nigdy zrealizować współpracy ich firm, za to ich rodziny bardzo mocno się zaprzyjaźniły.

Ostatnie lata

W 1:001 Postępu (4000 roku) doszło u niego do nabawienia się suchot. Okazało się, że zachorował na gruźlicę karastańską. Zaczęły mu gnić od środka płuca, słabło mu serce. Na dobre żył na "Chruszczowie", gdzie nadal pracował. Wkrótce jednak jego stan się pogorszył, a synowi nie chciało się przejmować. Wkrótce jednak wydobrzał, lecz lekarze stwierdzili u niego raka płuc i krtani jednocześnie. Schorowany zmarł we śnie w roku 26 pierwszego tysiąclecia Postępu, to jest 4025 roku ziemskiego.

Ciekawostki

  • Jego ulubionym trunkiem był tokaj zmieszany z zimną jak lód wódką.

Szablon:Języki