FANDOM

Sevyun - tajemnicza substancja, będąca najwyraźniej produktem ubocznym istnienia Chi na wielu planetach. Podczas gdy energia wydłuża życie i umożliwia posługiwanie się niezwykle zaawansowaną technologią, w tym napędem nadświetlnym, Sevyun będący tego produktem ubocznym jest najwyraźniej drugim biegunem - jego zbyt częste używanie prowadzi do skrócenia życia, co neutralizuje Chi. Sevyun daje też początek późniejszym prądom Chi, w wyniku czego oba aspekty tworzą zamknięty krąg. Jednak inaczej niż Chi, które jest stabilne i uporządkowane natura Sevyunu jest chaotyczna i przez to przedmioty przez niego tworzone 

Charakterystyka

Praktycznie nic nie wiadomo o Sevyunie, poza tym że powstaje on jako produkt uboczny przetwarzania Chi, tak jak przetwarzanie Sevyunu doprowadza do powstania Chi. Obie rzeczy są częścią Żywiołów Pochodnych, stworzonych przed miliardami lat przez Żywioły Pierwotne - Ład, Chaos i Równowagę. O ile jednak Chi wydłuża życie i jest kluczem do wzmocnienia wielu rozmaitych wynalazków czy gałęzi technologii, stając się przez to fundamentem wielu niezwykle zaawansowanych urządzeń, o tyle już Sevyun pozwala nieco osłabić niebywale wytrzymałe rzeczy. Przede wszystkim jednak pozwolił na pojawienie się czegoś takiego jak magia - sił nadprzyrodzonych, które pozwalają osiągnąć to, do czego niezdolna w większości jest technologia.

Zastosowania

Sevyun pozwolił na odkrycie Arkanów, dzięki którym powstało w kosmosie społeczeństwo mieszane, oparte zarówno o potężne zdolności nadprzyrodzone jak i zaawansowaną technologię. Dzięki temu świat ten mógł wyeliminować wiele rozmaitych chorób, ale również odkrył kolejne niebezpieczeństwa i przeszkody na swojej drodze. Sevyun używa się również przy napędach antygrawitacyjnych, osłonach psionicznych oraz tworzeniu niezwykle potężnych związków chemicznym, w tym także takich rzeczy jak trucizny czy kwasy niszczące zamki oraz bioskanery.