FANDOM

Flaga USA

Flaga Stanów Zjednoczonych

Stany Zjednoczone (inaczej: Ameryka lub skrótowo USA) były jednym z krajów Starego Świata, czyli sprzed Dnia Zagłady do jakiego doszło 20 marca 1950 roku w wyniku niemal zakończenia Wielkiej Wojny Światowej. Byli czwartym największym państwem w swych czasach, zaraz po Imperium Brytyjskim, Rosyjskim i Chinach. Należeli od 1917 roku do Ententy, która w 1928 zmieniona została na Ligę Narodów. Po tych trzech państwach byli najsilniejszym członkiem aliansu, dostarczając machiny wojenne, drony, żołnierzy, zaopatrzenie oraz finanse do Europy i Azji.

Sama jednak nie mogła w sposób nieograniczony finansować działań wojennych. Z zachodu zagrażała jej Japonia, tak jak z Europy Niemcy w drugiej fazie konfliktu oraz Hiszpania, jaka chciała zemścić się za dawne straty terytorialne spowodowane amerykańską ekspansją. Dodatkowo po stronie Państw Centralnych i później Osi Krajów Radziecko-Faszystowskich stanął Meksyk, mając zamiar zająć Kalifornię i Nowy Meksyk. Ostatecznie do 1930 roku Nowy Meksyk i Kalifornia pozostały w rękach USA, a granica amerykańsko-meksykańska była linią frontu. Dodatkowym problemem był fakt, że obie frakcje postawiły tam swoje wielkie mury z fosami, fortyfikacjami, bunkrami, polami minowymi i ogrodzeniem elektrycznym, a każdego kto znalazł się w obszarze ziemi niczyjej natychmiast zabijano, gdyż nie wiedziano czy to żołnierz USA czy też Meksyku.

W roku 1931 w trakcie gdy trwał rozejm verduński i na świecie zaszło wiele zmian wybuchła Druga Wojna Secesyjna, tym razem między bogacącymi się stanami zachodnimi i popadającymi w biedę stanami wschodnimi. Zakończyła się ona ostatecznie zdobyciem stolicy zachodnich separatystów - Los Angeles - przez siły lojalistów z Waszyngtonu. Kiedy jednak wojna rozgorzała na nowo Floryda została zdobyta przez Hiszpanów, a wojska meksykańskie, wspierane przez japońskie, zajęły stan Nowy Meksyk, ruszyły na Teksas i Nevadę, a także zajęły kalifornijskie miasta na odcinku od granicy, przez Los Angeles, aż do samego San Francisco.

Od tamtego czasu był spokój, ale 20 marca 1950 roku miało miejsce straszliwe wydarzenie. Oś odpaliła z Niemcami na czele cały arsenał masowej zagłady, wierząc że dzięki temu nie pozwoli aliantom wygrać wojny, jaka na nowo rozgorzała 01 września 1939 roku atakiem Niemców na Polskę i rosyjskie protektoraty nadbałtyckie. Alianci odpowiedzieli w taki sam sposób, co doprowadziło do zagłady umownego Starego Świata. Dzień ten ocaleli określili jako Dzień Zagłady. Większość amerykańskich miast w ciągu kilku godzin została bronią atomową, biologiczną i chemiczną. Szablon:Języki