FANDOM

US Army kontra irańska armia
Trzecia Wojna Światowa (Szósta Wojna Ziemska)
Początek 13 kwietnia 2030
Koniec 14 maja 2035
Miejsce Terra
Przyczyny Rosnące napięcia między NATO a Układem Moskiewskim
narastająca Druga Zimna Wojna
potrzeba posiadania większych ilości węgla w wyniku wynalezienia grafenu
kryzys ekonomiczny będący następstwem skoku cen ropy, do których doszło po pokonaniu Państwa Islamskiego
Wynik Przegrana wszystkich stron oprócz sił ONZ
ustanowienie UN Army
przekształcenie ONZ w Republikę Zjednoczonej Ziemi
początek ludzkiej ekspansji gwiezdnej
upadek NATO i Układu
śmierć ponad 4 miliardów ludzi
Skutki Zniszczenie NATO i Układu Moskiewskiego przez UN Army
skażenie nuklearne Berlina i Wyspy Krzemowej
poważne zniszczenia w Nowym Jorku
zniszczenie wielu miast amerykańskich i eurazjatyckich
niemalże całkowite zniszczenie Jerozolimy i miast w Palestynie
Strony
Flag of NATO NATO:
(Flaga USA USA
Flaga UE Unia Europejska
Flag of Poland Polska (rząd pro-europejski)
Flag of Albania Albania (początkowo)
Union Jack Wielka Brytania
Flag of NATO ONATA:
Flag of South Korea Rep. Koreańska
Flag of Ethiopia Etiopia
Flag of Israel Izrael
Flaga Ukrainy Ukraina
Flag of Pakistan Pakistan
Japońska flaga Japonia
Flag of Argentina Argentyna
Flaga RPA Republika Południowej Afryki

Flaga ONZ Organizacja Narodów Zjednoczonych
Flag of Sweden Szwecja (wsparcie militarne pojazdami i orężem)
Flag of Indonesia Indonezja (wsparcie w ludziach)
Flag of Switzerland Szwajcaria (wsparcie finansowe)
Flag of Brazil Brazylia (później)
Flaga Austrii Austria
Flag of Albania Albania (później)

Flaga ZSRR Układ Moskiewski:
Flaga ZSRR Drugie ZSRR
NKflag KRLD
Flag of Syria Syria
Iraq Flag Irak
Flag of Iran Iran
Flag of Poland Polska (rząd pro-rosyjski)
Flaga Indii Indie
Flaga Chin Chiny
Flag of Vietnam Wietnam
Flag of Brazil Brazylia (początkowo)
Dowódcy
Flag of NATO Sztab NATO

Flaga ONZ Naczelne dowództwo UN Army

Flaga ZSRR Sztab Układu Moskiewskiego
Straty
Bitwy atak KRLD na Rep. Koreańską
upadek Ukrainy
bitwa o Warszawę
atak na Sztokholm
bitwa o Paryż
bitwa nad Anglią
atak na Nowy Jork
oblężenie Moskwy
oblężenie Szanghaju
upadek Phenianu

Trzecia Wojna Światowa (nazywany również Szóstą Wojną Ziemską) - konflikt jaki trwał od 13 kwietnia 2030 roku do 14 maja 2035 na Ziemi. Toczona była między NATO z USA na czele wspieranym przez ONATA, a Układem Moskiewskim, którego przywódcą był Związek Radziecki. Konflikt ten nie zdołał wyłonić zwycięzcy i zakończył się rozejmem. Wykorzystało to ONZ, które zmieniło Błękitne Hełmy w Armię Narodów Zjednoczonych, bazując głównie na krajach neutralnych lub mocno wyniszczonych przez działania wojenne. Dzięki temu można było uspokoić obie strony i zakończyć wojnę. W wojnie zginęły aż 4 z 10 miliardów ludzi. Podczas wojny użyto też po raz pierwszy na sporą skalę bomb jądrowych, jakie jednak wywołały znacznie mniejsze zniszczenia niż w przypadku wieliu założeń.

Konflikt ten dał jednak początek jeszcze jednej rzeczy - w wyniku wymuszenia zmiany rozejmu w trwały pokój zdecydowano się zażegnać dalsze próby konfliktu. Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła koniec swego istnienia i razem z Układem i Paktem ogłosiła przebudowę w Republikę Zjednoczonej Ziemi, która rozpoczęła ekspansję kosmiczną ludzkości na planety Układu Słonecznego.

Preludium

Głównym powodem wybuchu wojny były strategicznie położone surowce, zwłaszcza ropa naftowa i gaz ziemny, a także potrzebne do tworzenia nowych komputerów krzem, złoto i węgiel kamienny, ponieważ opatentowano w 2025 grafen, a to pozwoliło na opracowanie 128-bitowych komputerów orazkonsol dziesiątej generacji. Zapowiedziami były utarczki na granicach indyjsko-pakistańskiej i koreańskiej. Dodatkowo nastała Druga Zimna Wojna - w 2020 roku powołano Związek Suwerennych Republik Regionów. Tak zwany Drugi Związek Radziecki rozpoczął odbudowę swojej pozycji. Wkrótce potem dobiegła końca Wojna z Terroryzmem i latynoamerykańskie Wojny Narkotykowe. Terroryści zostali spaleni lub osadzeni w takich miejscach jak Guantanamo na dożywocie, natomiast ostatni z baronów narkotykowych - Alvaro Domedaidos - został zabity podczas szturmu jego hacjendy w Panamie.

Przebieg

Wojna składała się z trzech faz: pierwszej, drugiej i trzeciej. Pierwsze walki miały miejsce na Kaszmirze i doprowadziły do wojny między Indiami a Pakistanem. Chociaż oba państwa miały nuklearny potencjał ostatecznie nie użyły na początku swoich głowic, nie wiedząc czy przeciwnik nie uderzy większym impetem. Następna była Korea - oba państwa przeprowadziły przeciwko sobie działania bojowe, z tym że inwazję rozpoczęła Korea Północna. Pomimo zaawansowanego sprzętu KRLD przegrała z południowokoreańskimi robotami, natomiast personel Koreańskiej Armii Ludowej zbuntował się przeciwko władzy. Phenian jednak utrzymał się z garstką lojalistów, którzy zostali wsparci dzięki Chinom. Ostatecznie to Południe upadło, a ich rząd uciekł na Tajwan. W niedługi czas później również ZSRR wsparł swojego dalekowschodniego sojusznika.

W tej sytuacji NATO postanowiło zaatakować swojego przeciwnika i jego sojuszników. Pomocna okazała się ONATA, czyli Organizacja Sojuszników Paktu Północnoatlantyckiego. Główne działania wojenne przeniosły się z Dalekiego Wschodu do Europy, na początku na terenie Zatoki Fińskiej, później zaś na Bałkany, Europę Środkową i Zachodnią. Radzieckie samoloty MiG-45 w tamtym czasie mogły dotrzeć do Wielkiej Brytanii. Pomimo obrony Układ zajął niemal cały kontynent europejski poza Wielką Brytanią, Irlandią i Islandią. Chociaż były próby, a podczas ataku Sowieci nie powtórzyli tych samych błędów co Niemcy w 1940 roku ostatecznie bitwa o ten archipelag zakończyła się klęską. Tak oto zakończyła się faza pierwsza - Układ Moskiewski triumfował w Eurazji, ale miejsca takie jak Wielka Brytania i Japonia się nie ugięły i nadal stawiały opór.

Druga faza dotyczyła już szerszych działań. Po zajęciu Europy i Azji pominięto bastiony NATO i ONATA, a zamiast tego siły "czerwonych" przypuściły atak na "niebieskich". Pierwszy desant radziecko-chiński odbył się na terenie Manhattanu. Nowy Jork opustoszał, wszystkie giełdy na świecie poczuły dotkliwie oblężenie centrum finansowego świata. Jednakże US Army zdołało obronić ten teren. Siły radzieckie straciły mnóstwo ze swoich oddziałów, co wykorzystali ich przeciwnicy. Rozpoczęto ofensywę na Moskwę, by położyć kres ZSRR i zakończyć wojnę. Chociaż udało im się zdobyć Archangielsk i wejść daleko w głąb ZSRR zostali ostatecznie otoczeni pod Twerem i zmuszeni do odwrotu. NATO i ONATA poniosło wówczas dotkliwe straty. Na szczęście dla nich udało się wyzwolić w tym czasie Hiszpanię, Francję i Włochy. Po tych wydarzeniach wojna znów przeniosła się do Azji. Udało się zablokować zamiary zdobycia przez marynarkę radziecką Alaski i inkorporowania jej do ZSRR. Niestety, ceną za to była utrata Tajwanu i zachodnich terytoriów Cesarstwa Japonii.

W tej sytuacji działania przeniosły się na południową półkulę Ziemi. Doszło do wielu walk w Somalii, Etiopii, Brazylii, Wenezueli oraz nieudanej chińskiej inwazji na Australię. Pomimo wielu działań obu stron i tutaj nie osiągnięto zamierzonych celów. Niemniej Afryka skutecznie odcięła Amerykę Południową od Australii, wobec czego członkowie ONATA - Brazylia i Australia - byli zmuszeni do przejścia nie przez oceany Atlantycki i Indyjski, ale przez Atlantycki i Spokojny. Niemalże całkowita kontrola nad Afryką uniemożliwiła bezpieczne przejście okrętów NATO w pobliżu uwikłanego w walkę państwa ONATA - Republiki Południowej Afryki. Wobec braku możliwości dalszych walk podpisano w 2035 roku rozejm. Wykorzystał to niespodziewany gracz - Organizacja Narodów Zjednoczonych. Dzięki swoim wpływom i sprawnej organizacji zdołała zorganizować zmiany w państwach wyniszczonych wojną, by następnie zmusić przy tym obie strony do pokoju. Wkrótce po tym powołano Republikę Zjednoczonej Ziemi z tych trzech frakcji. Trzecia Wojna Światowa dobiegła końca.

Skutki

Wojna ta pokazała zarówno rozsądek, jak i głupotę ludzi. Była ostatnią tego typu na Ziemi. Życie straciło więcej cywili, niż żołnierzy. Łącznie zginęły 4 miliardy ludzi. Zniszczeniu uległy też zabytki i pomniki kultury, a opad radioaktywny miał w wielu miejscach dawać się we znaki jeszcze przez kilka dekad. Mimo wszystko ludzie zdołali odbudować ziemską historię i stanąć razem na nowo przeciwko wszelkim przeciwnościom. Od tego czasu rozpoczęła się kolonizacja ciał niebieskich, ale wkrótce nadejść miała nowa wojna - w kosmosie.

Zdjęcia z wojny

Ciekawostki

  • Wiele ważnych postaci w przyszłości walczyło na tej wojnie, między innymi Arcturus Lwowski czy Ferdynand Foster.
  • Chociaż wojna ta jest fundamentalna dla ludzkości jej przedstawiciele rzadko kiedy chcą o niej mówić. Często gdy obcy o nią wypytują spotykają się z wymijającymi odpowiedziami ze strony ludzi.