FANDOM

Flaga ZSRR

Flaga Związku Radzieckiego, używana jako symbol Układu Moskiewskiego

Układ Moskiewski (w pełni Пакт Общей Обороны и Дружбы czyli Układ o Wspólnej Obronie i Przyjaźni) - organizacja polityczno militarna powstała w 2027 roku, jaka powstała z ZSRR, ChRL, KRLD, Wietnamu, Kuby, Indii i Nikaragui w jednym celu - przeciwstawienia się Pax Americana i Pax NATO. Ich głównymi wrogami było oczywiście NATO oraz będąca grupą jej sojuszników ONATA. To on rozpoczął Trzecią Wojnę Światową poprzez atak KRLD na Republikę Koreańską, co rozpoczęło konflikt pomiędzy siłami obu rządów koreańskich na nowo.

Pod względem zbrojeniowym przewyższał NATO i ONATA na każdym kroku. Zrzeszała głównie kraje komunistyczne, socjalistyczne lub pro-rosyjskie. Dokonywali również, tak jak NATO, aktów agresji na neutralne państwa, jak na przykład atak na Austrię, gdzie zamierzały się rozlokować wojska NATO czy zuchwała inwazja na Norwegię, która nie była tak jak Austria zrzeszona w Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego. Upadli razem z NATO przez siły Armii Narodów Zjednoczonych, które pokonały obie frakcje oraz zniszczyły obie z nich. Układ stał się podstawą dla armii Republiki Zjednoczonej Ziemi, pierwszego zunifikowanego rządu ludzkości w historii. NATO i ONATA posłużyły za fundamenty gospodarki, UN Army jaka się rozwiązała za podstawy administracji, a UWOiP - za podstawy całej armii RZZ.

Członkowie

  • ZSRR
  • Chiny
  • Mongolia
  • Kuba
  • Korea Północna
  • Indie
  • Kuba
  • Nikaragua
  • Serbia
  • Czarnogóra (dawniej członek NATO)
  • Panama
  • Mozambik
  • Etiopia
  • Dżibuti
  • Turcja (dawniej członek NATO)
  • Syria
  • Irak
  • Iran
  • Brazylia

Szablon:Języki