FANDOM

Włoska Flaga

Flaga Włoch

Włochy - państwo na Półwyspie Apenińskim. Należało do wszystkich frakcji Wielkiej Wojny Światowej jednocześnie - Ententy, Państw Centralnych, Ligi Narodów i Osi Krajów Radziecko-Faszystowskich. Działo się tak ze względu na wewnętrzny podział na Północ, będącą zawsze po stronie Niemiec i Południe, należące zawsze do aliantów.

W wyniku rozbieżności sytuacji parlament w Rzymie podzielił się na dwie grupy - zwolenników Państw Centralnych i zwolenników Ententy. Ostatecznie kraj doznał secesji na północną Padanię ze stolicą w Rzymie i południową Neapolitanię ze stolicą w Neapolu. Sardynia zachowała lojalność względem stolicy kraju. W 1915 roku Południe wstąpiło oficjalnie do Ententy, tym samym wypowiadając Państwom Centralnym wojnę, rok później Północ przyłączyła się do Państw co rozpoczęło wojnę domową we Włoszech i secesję obu części włoskich od siebie, nie uznając się wzajemnie za osobne byty.

W roku 1917 frakcja północna ostatecznie upadła przez zdobycie Rzymu, co doprowadziło do zmiany całych Włoch oficjalnie w członka aliantów, jednakże frakcja po stronie Państw Centralnych obrała za stolicę Mediolan, a po zdobyciu go przez wojska francuskie ostatecznie frakcja północna upadła. Tym samym Austro-Węgry miały poważne kłopoty w związku z narażeniem Tyrolu i samego Wiednia na atak ze strony Włochów. Tym samym interesy alianckie na Bałkanach zyskały dodatkowe wsparcie, dzięki armii włoskiej.

W roku 1930 na skutek sprzecznych interesów w Etiopii i na Bałkanach oraz kryzysu ekonomicznego w kraju wystąpili z uformowanej 2 lata wcześniej Ligi Narodów, by w 1934 roku, 3 lata po zamachu stanu Benito Mussoliniego przejść na stronę Osi Krajów Radziecko-Faszystowskich. Niestety nie za wiele to dało Włochom. Brali oni czynny udział w drugim etapie wojny, po zerwaniu rozejmu przez Niemców atakiem na Polskę 01 września 1939 roku, ale w 1942 klęski w Afryce doprowadziły do desantu na Sycylię i Neapol. W efekcie tego rok później zdobyto Rzym i kraj znów stał się aliancki.

20 marca 1950 roku miał miejsce Dzień Zagłady. Część Włoch zajęta przez Niemcy, w tym niedawno zajęty Rzym i jego okolice nie były Włochami legalnymi, ale jednoznacznie Włosi traktowali to jako ziemie okupowane. W efekcie tego siły niemieckie i kolaboranci włoscy przejęli kontrolę nad bazami atomowym na tych terenach, dzięki taktyce wojny błyskawicznej. Na rozkaz Hitlera Niemcy oraz kolaboranci wystrzelili głowice, część jednak agenci powstrzymali. Liga jednak odpowiedziała tak samo, w efekcie czego siły alianckie zniszczyły Rzym i wiele innych terenów okupowanych. Włochy spotkał ten sam los co reszta krajów - totalna zagłada. Szablon:Języki