FANDOM

Parlementartstation by tohad-da18thh

Wielcy Gracze na naradzie bezpieczeństwa Fantazji w Forum Fantasia.

Wielcy Gracze - grupa supermocarstw, jakie są największe i najsilniejsze spośród wszystkich. Aby przetrwać swe istnienie w ponurej rzeczywistości Fantazji muszą walczyć między sobą w ramach Nieskończonej Wojny - konfliktów, dzięki którym obywatele czują się jakby walczyli przeciwko całemu wszechświatowi, jaki chce ich zniszczyć. Wszyscy jednak od dawna wiedzą o co chodzi, ponadto wiedzą, że jeżeli takie państwa nie będą walczyć upadną, dojdzie do podziałów, a wtedy ostatnie liczące się w starciach z Aliansem Sług z Anarchistycznego Świata znikną, przez co droga do zwycięstwa upadłych istot z północy Fantazji stanie przed nimi pełnym otworem. Wszyscy traktują więc wojny jako mniejsze zło, w dodatku zło konieczne.

Charakterystyka

Od początków Nowej Ery nigdy nie istniało jedno spójne imperium Ludzi Realnych czy jakiejkolwiek innej rasy. Dlatego powstało mnóstwo mocarstw i mniejszych państw, z czego te pierwsze upadały, a te drugie były wchłaniane przez silniejszych od siebie. Jedne były unionistyczne, a więc nie było tam żadnej autonomii, inne z kolei były sfederalizowane i w ten sposób różnorodne. Przez cały ten czas trwały, walcząc między sobą, a w razie zagrożeń z północy zawierały rozejm, łączyły się w sojusze, a potem rozpoczynały razem z Centrum walkę przeciwko Chimerom, Zmumifikowanym Imperiom oraz Sługom. Dzięki nim stolica całej cywilizacji była bezpieczna, dodatkowo pełnili rolę straszaków na Kozactwo.

Kiedy Sługi lub mumie organizowały wyprawy wojenne lub kiedy barbarzyńcy z Barbarzyńskiego Świata organizowali wyprawy w celach łupieżczych wówczas najczęściej sami Wielcy Gracze dawali z nimi sobie radę. Często były też przypadki, że osiągali pyrrusowe zwycięstwo, albo po prostu zostawali pokonani przez Sługi. Wszystkie te supermocarstwa mają gwarantowane pozycje w Forum Fantasia i w ten sposób decydują o losach wszystkich terenów skupionych wokół Centrum, mogąc zawetować rezolucję lub też odpowiednią ilością głosów razem rozpocząć interwencję zbrojną w jakimś regionie.

Znani Wielcy Gracze

Istniejący

Upadli

Ciekawostki

  • Mimo Nieskończonej Wojny stosunki między Wielkimi Graczami są wręcz doskonałe.
  • Kiedy Arcturus Lwowski całkowicie przejął władzę w Centrum zachwiał równowagą i tym samym Wielcy Gracze jacy z nim nie przystali znaleźli się w potrzasku pomiędzy siłami Sojuszu Wspólnego, a Aliansu.

Szablon:Języki