FANDOM

„Myślicie, że mamy zamiar dać Wam jakąś autonomię? Nie. Jesteście gorsi od nas, bo my jesteśmy bogami. A wy jesteście gorsi, bo nie jesteście jednolici, nie jesteście nawet z naszej rasy. Wszystkie inne rasy albo się nam podporządkują albo je zabijemy przy pomocy naszych sług”
―Wielki Imperator od Admirała Conrada przed ostateczną walką na pokładzie okrętu flagowego Wielkiego Imperium Serrigan
Irradial Cogitator
Wielki Imperator Serrigan w komputerze głównym swojego okrętu flagowego
Wielki Imperator Serrigan
Data urodzenia miliardy lat przed naszą erą
Data śmierci 2612 rok
Przyczyna śmierci zabity przez Admirała Conrada
Rasa Draconiarze (dawniej)
Serriganie
Narodowość Imperium Draconiarzy (dawniej)
Wielkie Imperium Serrigan (obecnie)
Płeć nieokreślona, istota powstała z wielu osobników o rozmaitej płci
Przynależność Wielkie Imperium Serrigan (lider)
Zawód lider serrigan i ich sojuszników

Grupa istot, jakie zmieniły się poprzez tajemniczy eksperyment z powłoki cielesnej w jeden spójny program, nazywana Wielkim Imperatorem Serrigan była głównym wrogiem zarówno Admirała Conrada i jego rodziny, jak również wszystkich wolnych gatunków w znanym wszechświecie, to jest dopiero co odkrywanych galaktykach sąsiadujących z Drogą Mleczną. To wysoce zaawansowana syntetyczna inteligencja, o mocy przekraczającej każdy superkomputer ludzki, a także zdecydowanie prześcigający jakiegokolwiek androida.

Historia

Niewiele wiadomo o tym kim byli, ale ze słów Stefka wynika iż działali w ukryciu. Część z nich jednak jawnie działała. We władzach Imperium Draconiarzy nie odnieśli zbyt wielkiego sukcesu, byli widziani jako rasiści i ekstremiści. Nie mogąc znaleźć poparcia wśród innych przedstawicieli swojej rasy spróbowali zabić imperatora, ale to się nie udało. W rezultacie zostali wygnani do wielkiej pustki międzygalaktycznej z niewielkimi zapasami. Wkrótce dotarli do umierającej wówczas galaktyki, gdzie zgromadzili dostatecznie dużo surowców, a także zdołali zbudować swoje własne siły. Armada zebrała wiele technologii, a radykaliści przemienili się w Wielkiego Imperatora nowego państwa - Wielkiego Imperium Serrigan.

Kiedy tylko bowiem powstali na jednej z planet serriganie Wielki Imperator zakulisowo wspierali działania zmierzające do ich rebelii, a następnie i wywołania wojny z Imperium. Serriganie rośli w siłę, stworzyli również Hordorój i Groksów. Później swoich niewolników zmieniali również w Armadorój. Pomimo całej swojej potęgi Imperium padło i na ponad miliony lat zniewolili naszą galaktykę oraz wiele sąsiednich. Wkrótce jednak wybuchł bunt organizacji zwanej Globalnym Ruchem Oporu, kiedy podbijali planetę Kaldiriumus IV. Wypowiedział on wojnę totalną serrigańskim oprawcom. Jedną z części tejże wojny było powstanie alterańskie, trwające ponad 520 dni i które dało nieźle Wielkiemu Imperium w kość.

Ostatnim krzykiem był atak Armadoroju, ale ten nie dość że został odparty, to jeszcze zbuntował się i założył niedaleko jądra galaktyki własną cywilizację. Hordorój odszedł w pustkę, nadal kontrolowany przez Wielkiego Imperatora, a Groksowie obrali jądro Drogi Mlecznej. Serriganie, nie mając żadnej z galaktyk odkryli jednak, że te oddzieliły się od siebie przez niemożliwość szybkiej podróży między galaktykami. W związku z tym serrigańska armada tam się skryła, pośród Hordoroju, a także wlatując do galaktyki terrańskiej od góry lub też dołu, zawsze jednak kierując się na te systemy gwiezdne, jakie były zamieszkałe przez ich rasy.

W XXVII wieku zaczęła wracać po długich knowaniach i wielu Plagach Hordoroju. Ostatnia ujawniła, że serriganie dowodzą wszystkimi siłami dawnego Wielkiego Imperium Serrigan, a także iż zeszło ono do podziemia. Naprzeciw nim stanęła Armada Obietnicy z ową Obietnicą kierowaną przez Admirała Conrada, znanego jako Nikola Tesla - Ziemianina i gwiezdnego kapra rządu Ziemi, znanego jako Związek Zjednoczonych Ziemskich Narodów lub skrótowo ZZZN. Jego kampania uniemożliwiła atak z zaskoczenia na Drogę Mleczną oraz na pozostałe galaktyki. Tym samym Wielki Imperator nakazał zabicie członków jego rodziny oraz przyjaciół, ale niewiele to dało, a nawet miało odwrotny skutek. W 2612 roku, ponosząc kolejne klęski: utrata Armadoroju, zdziesiątkowanie Hordoroju, atak na macierzyste światy Groksów oraz zniszczenie Kruków Korony Serrigańskiego Gniewu i pozostałych formacji kolaboracyjnych doprowadziło do tego, że postanowił postawić razem z całym Wielkim Imperium wszystko na jedną kartę - zaatakował siedzibę Zaginionych. Conrad zebrał wszystkie siły, ruszył na Terrę i tam razem ze swoją żoną - Arthalinne Hatherą - pokonał lidera serrigan. Konającego widział Stefek, a on i Wielki Imperator przebaczyli sobie nawzajem. Ostatni draconiarz zniknął zaraz po tym, a samego Imperatora zabił Conrad pistoletem magmowym Steve'a. Strzał w głowę zakończył byt tej podłej istoty powstałej z draconiarzy marzących o imperium bogów oraz ich sług.

Charakterystyka

Wielki Imperator Serrigan byli istotą kompletnie obojętną na jakiekolwiek emocje i w ogóle nie mieli zamiaru okazywać litości czy nawet strachu. Z tego powodu gdy walczyli w postaci mecha z Admirałem i jego bliskimi wiedzieli doskonale, że nie wolno im zignorować żadnych ruchów przeciwnika. Nie myśleli o niczym, tylko o walce, poświęcając jej całkowitą uwagę. Szablon:Języki