FANDOM

„Odgłosy armat czołgów ustały. Krew przestała płynąć. Kości pokryte zostały rdzą. Ale cena tego była wysoka, jednak warta. Pokój? Jaki pokój? Mamy teraz wojnę. Wojnę o to, by ona nie wybuchła. Wojnę by toczyła się ona za kulisami oficjalnej strony władców i w ramach akcji specjalnych. Imperium marzy o podboju wyspy, Federacja chce ekspansji, Legion się nie odzywa, z CreepyTown wypływa anarchia, z HallenWest zaś przychodzi ta mgła czy co tam jest, a Cesarstwo chce podbić wyspę, nie chcąc jednocześnie dzielić się nią z nikim. Ktoś jeszcze? A tak! Północ, która myśli że nic nie robiąc wypracuje sobie neutralność oraz Wyzwolenie Krajowe, chcące powrotu czasów sprzed tego wszystkiego - sprzed Wojny i sprzed Federacji. I to ma być pokój?”
―Kalasher do Leonarda Technikova krótko po podpisaniu traktatu pokojowego przez przywódców wszystkich stron.
MissionSullust

Żołnierze Federacji dokonują zwiadu imperialnej bazy w ramach jednej z tajnych operacji Zimnej Wojny.

Zimna Wojna - okres po zakończeniu Wojny Miliona, jaki panuje w Trójkącie Bermudzkim. Od kiedy tylko nastało lato roku 2020 stało się jasne, iż wraz z zakończeniem walk w lato wyżej wymienionego roku państwa nie będą w stanie dłużej prowadzić walk, ale też nie dadzą rady pokojowo istnieć. Dlatego ogłoszono pokój w Shi-nai, lecz wszyscy wiedzieli, że pomiędzy frakcjami wciąż są spore napięcia. Okres ten jest czasem gier wywiadów. Czasem wojen domowych w trzecim świecie. Czasem niepewności. Czasem widma ostatecznej, niszczycielskiej wojny z której najwyżej może cało wyjść Imperium Nexusa.

Sytuacja po Wojnie Miliona

Ogólna

W wyniku Wojny Miliona wszystkie frakcje zostały osłabione. Resztki Jaźni były wyłapywane przez Armię Imperialną i Zakony, Federacja była zrujnowana przez inwazję Jaźni, Legionu i Imperium Nexusa, Cesarstwo Świtu musiało odbudować zniszczony archipelag, Północ została rozbita, Wyzwolenie Krajowe zmuszone do ucieczki, Legion stracił prawie 80% swojej potęgi, zaś CreepyTown i HallenWest popadły w ruinę mimo silnej armii. Konflikt przyniósł sporo zniszczeń, między innymi w strukturze cywilnej.

Rozpoczęła się odbudowa Trójkąta ze zniszczeń. Gdzieniegdzie wciąż kryły się potworności z wojny, jak oszalałe czy zdziczałe siły Jaźni. Wysyłano więc oddziały specjalne czy najemników polujących na nie za pieniądze. Na ziemiach Imperium, Cesarstwa i Federacji robiło to wojsko, gdzie indziej szły grupy nowo powstałych wiedźminów albo siły stalkerów. Pojawiły się też bractwa rycerskie, jakie likwidowały potwory za ciężkie pieniądze lub w ramach altruistycznych pobudek. Tymczasem wywiady zaczęły infiltrować ziemie wroga i tak Ochrana rozpoczęła infiltrację Federacji i sabotowanie działań ich wywiadu. Podobnie robiła Federacja. Sytuacja nie ograniczała się tylko do tych dwóch krajów ale też i do innych frakcji Wojny Miliona, które teraz wyczekiwały momentu by przypuścić ostateczny atak i osiągnąć dominację w Trójkącie.

Federacja

Po Wojnie Miliona masa ludzi, nie-ludzi i miast Federacji została obrócona w proch i pył. Dystrykt na przykład stał się miastem silnie toksycznym i radioaktywnym, jednakże dzięki technologiom udało się zneutralizować zagrożenia. Rozpoczęła się odbudowa Linii Cere, ale też masowa budowa nowych fortyfikacji, by uniemożliwić wrogom skuteczny podbój kraju. Welff skupił się na gruntownej rozbudowie dwóch sił - marynarki w celu obrony przed Youkai oraz sił powietrznych do obrony nieba przed nexusiańskimi okrętami powietrznymi i kosmicznymi. Kharlez, Naczelny Technik, rozpracował tajemnice bajkalitum i uczynił z niego jeden z podstawowych surowców w gospodarce i zbrojeniówce, dzięki czemu drastycznie wzrosły skuteczność, morale i siła bojowa armii ludzkiego narodu. Przemieniono Isla de Clara w prawdziwą, samowystarczalną fortecę, zdolną do zniszczenia wroga z lądu, morza i powietrza.

Nawiązano stosunki ze wszystkimi prócz Wyzwolenia i Legionu. Oficjalnie istnieją dobre relacje Federacji z Imperium, chociaż nałożyły na siebie nawzajem sankcje. Do Federacji nie wolno sprowadzać broni, prasy, maszyn, mięsa, owoców, warzyw i obiektów religijnych oraz folklorystycznych. Lwowski zakazał wwozić do Imperium z państwa Welffa takich rzeczy jak na przykład mięso, owoce, warzywa, prasa, sprzęt elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego czy nawet kosmetyki. Sankcje mają poważny wydźwięk w polityce, a ponieważ oba państwa dysponują bronią masowej zagłady wojna wisi wręcz niemal na końcu. Inaczej jest z Cesarstwem, jakie trzymane jest na dystans. Z wolnymi miastami stosunki są naprzemienne, między innymi z HallenWest wciąż pozostają dobre dzięki paktowi o nieagresji, natomiast CreepyTown pozostaje łakomym kąskiem dla nich, ponieważ to największy port w okolicy.

Legion

Najbardziej liczna z frakcji, czyli Legion, zmieniła się nie do poznania. Cały czas co prawda pozostają tacy jak przed i w trakcie wojny, ale to co ich odróżnia od przeszłości to między innymi posiadanie technologii, umiejętność ich obróbki po swojemu oraz całkowita izolacja od świata. Jedynymi, którzy nawiązali stosunku z nimi to Imperium Nexusa, Wyzwolenie Krajowe i CreepyTown. Na granicach wciąż stoją opuszczone fortyfikacje, jakie ze względu na budowę nazywane są Granicą Umarlaków. Wydają się być murami jakie mają odstraszać podróżnych od ziem Legionu. Cokolwiek się dzieje pozostaje tajemnicą. Wciąż wszyscy są gotowi na nową wojnę, jednakże nie zaobserwowano na horyzoncie poza Granicą żadnych oznak Legionu.

Legion i jego Chissowie milczą na ten temat. Nie zdradzają co się dzieje, a i sami nie przejmują się najwyraźniej rozmowami z kimkolwiek. Magowie zewsząd informują o anomaliach na całym terytorium, a Imperium wypuściło nawet kilka satelitów na niewielką odległość. Jedyne co zaobserwowano to obumarłe ziemie i zabite istoty, wokół których były hektolitry krwi rozmaitego koloru. Jedne ze zdjęć ukazały też tajemniczą radiację na południowo-wschodnich ziemiach.

Imperium Nexusa

Spośród wszystkich frakcji Imperium Nexusa jawnie uznaje siebie za największego zwycięzcę Wojny Miliona i przez to - za główną siłę w Zimnej Wojnie. Ma na to dowody - pokonanie znienawidzonej Jaźni, przywrócenie monarchini do normalności, oświecenie kilku ziem, czy pośrednie zwasalizowanie innych frakcji. Monarcha Lwowski stanowi obecnie dzięki swoim działaniom jedną z najważniejszych osób na arenie polityczno-ekonomicznej świata. Na skutek kontrsankcji doszło do nowego ładu ekonomicznego. Imperium ponadto nawiązało stosunki dyplomatyczne ze wszystkimi oprócz Wyzwolenia, a wszyscy proszą Nexusa o przychylność w ich dążeniach. Jednocześnie wszyscy zmawiają się przeciwko niemu, lecz działania Ochrany skutecznie sabotują założenie aliansu przeciwko władzy imperialnej. Aeg Caran, jak elficcy mieszkańcy nazwali Ostrze Krwi należące do Arcturusa stało się symbolem strachu, ponieważ pozwalało przejmować wspomnienia i wiedzę ofiary lub osłabić ją w trakcie walki, a także zwiększać siłę posiadacza, zależnie od tego co w danej chwili preferował.

Na chwilę obecną z Nexus Bermudia Imperium prowadzi politykę statusu quo, trzymając Federację w obawie że wybuchnie między nimi wojna jądrowa, uniemożliwiając Legionowi choćby zbliżenie się do granic, budowanie poczucia niepewności przez mieszkańców CreepyTown i HallenWest wobec nexusiańskich manewrów na zachodzie CreepySea czy na wschodzie przy granicy z Cesarstwem Świtu. Całe południe wyspy Kraj oraz Trójkąta Bermudzkiego należy do nich, a monarcha prowadzi budowę licznych gułagów czy baz w najbardziej oddalonych od ciekawskich oczu miejscach. Co więcej panuje masowa rozbudowa miast, najwyraźniej sporo Obywateli przybyło do tego wszechświata, by go zasiedlić i wzmocnić imperialne oświecenie. Siłę buduje fakt, że monarcha przybywa tutaj również ze swoją ukochaną, którą niegdyś była przerażająca Piękność, a która została przywrócona do stanu sprzed szaleństwa.

Cesarstwo Świtu

Od czasu zakończenia Zimnej Wojny Cesarstwo zaczęło kolonizację wysp północnego Trójkąta oraz tereny Kraju, jakie zostały przez nich podbite. Youkai jednak bardzo rzadko pojawiali się poza obrębem tychże granic, głównie dlatego że kojarzy się ich jako mieszkańców Cesarstwa. Samo państwo odnalazło liczne enklawy niecesarskich przedstawicieli tej rasy, którzy są neutralni czy nawet niezależni. Na południu gromada tych istot wstąpiła nawet dobrowolnie do Imperium Nexusa, co rozwścieczyło cesarza Kirihizę Gumihare, czwartego tego imienia monarchy północno-wschodniego archipelagu wysp. Na chwilę obecną sam kraj ma liczne problemy z resztkami wielkiej armady Legionu jaka płynęła by zająć wyspy oraz z niedobitkami Jaźni, które zamieniły się w śmiertelnie niebezpieczne potwory. To dlatego Cesarstwo stworzyło Roninów przeznaczonych do polowania na wszelkie tego typu niebezpieczeństwa. Inni łowcy, jak najemnicy czy stalkerzy, mają absolutny zakaz polowania na nie na tych ziemiach, chyba że zostaną Roninami.

Odkrycie mocy bajkalitum znacząco wzmocniło armię i dzięki temu powstała spora siła zbrojna. Niestety podczas wojny zginęło masę Youkai. W rezultacie współcześnie armię wspomagają wysoce zaawansowane roboty bojowe. Niektóre, za swoją służbę lub w ramach specjalnych działań, otrzymały chipy samoświadomości, skopiowane od zabitych zrobotyzowanych piechurów Imperium. Dzięki własnym chipom pojawili się zrobotyzowani Youkai, podobni do organicznych w takim stopniu, że zaczynają pojawiać się rasizmy między pierwotnymi, a nowymi wcieleniami tej rasy.

Wyzwolenie Krajowe

Jednym z największych przegranych było Wyzwolenie Krajowe. Straty jakie ponieśli przez walki Jaźni, Imperium, Cesarstwa, Legionu i Federacji były tak olbrzymie, że Qual-Bos nakazał natychmiastową ucieczkę w kierunku obszarów niezabudowanych. Wielu członków Wyzwolenia uciekło z miast federacyjnych, byle tylko nie zostać złapanymi przez wywiady i kontrwywiady. Organizacja rebeliancka szybko przybrała charakter terrorystycznej, jak mocarstwa umówiły to między sobą. Jedyne wsparcie okazało CreepyTown, ale za to otrzymało wysokie sankcje, na przykład zakaz importu czy eksportu czarów i broni wszelakiej maści.

Polowali na nich wszyscy w Trójkącie i nie mogli nigdzie znaleźć schronienia. Żadnej wyspy czy atolu, by założyć kryjówkę, skąd będą w stanie dalej walczyć przeciwko ludzkości. Ale siły Ochrany ścigały ich praktycznie wszędzie - od okolic Archipelagu Youkai, przez terytoria zewnętrzne Legionu, aż po południowe wody Trójkąta, niepodzielnie kontrolowane przez scyborgizowane Imperium. Zdołali jednak znaleźć podobno wyspę piracką gdzieś na zachodnich rubieżach Trójkąta, skąd prowadzą swoją świętą wojnę z ludzkością o wyzwolenie swojej ukochanej wyspy. Dodatkowo nikt poza CreepyTown z powodu uznania ich za terrorystów nie utrzymuje żadnych kontaktów, stąd mają jeszcze bardziej utrudnione zadanie.

CreepyTown

O ile samo CreepyTown znajdowało się w głębokim kryzysie w wyniku wojny o tyle jednak wojna przyniosła mu spore korzyści. Dzięki niej Federacja nie mogła już jej niepokoić, a i sama znalazła się w komfortowej sytuacji w związku z nawiązaniem relacji ze wszystkimi, w tym z Wyzwoleniem Krajowym, którego uznanie za organizację terrorystyczną jednoznacznie odmówiła. Przez to Ochrana dostała wytyczne, by nieustannie monitorować sytuację w mieście, bez względu na wszystko. Samo miasto zmieniło armię w luźne formacje bandyckie, przez to tworząc sobie liczne ugrupowania, jakie najbardziej lojalne były wobec władz miejskich. Dobrze rozbudowana siatka wywiadu i kontrwywiadu w połączeniu z co prawda dosyć słabym i niedoposażonych, lecz nadrabiającym te zaległości bezwzględnością i fanatyzmem "wojskiem" pozwoliło im osiągnąć pozycję niemalże dominanta w całym Trójkącie, wciąż jednak mocno ustępując Imperium, Cesarstwu, Federacji i Legionowi w tym zakresie.

Na czele miasta od strony militarnej stanął Ienstret, nazywający siebie generałem polis, natomiast przywódczynią stała się Mrs. Strange, która najbardziej znienawidziła za to, co uczynił jej Lwowski. Wiele razy oschle i nienawistnie traktuje Nexusian. Sytuację stara się łagodzić Przemek0980 jaki stanął na czele "milicji", jeśli tak można nazwać oddziały porządkowe, które bardziej są tymi, co chronią takich, którzy dają miastu najwięcej bogactw, a aresztują lub szykanują najuboższych. W chwili obecnej miejsce to stało się swoistym Babilonem, gdzie królują gangi, mafie, wywiady, buntownicy, przemytnicy, dezerterzy, piraci, kaprowie, kultyści czy nawet prostytutki.

HallenWest

Inaczej niż CreepyTown miasto-państwo jakim stało się HallenWest zawsze było jego przeciwieństwem. Podczas gdy tam rządzą nie-ludzie, tutaj większość stanowią przedstawiciele rasy ludzkiej. W momencie gdy w pierwszym mieście władzę objęli herszci rozmaitych gangów to tutaj było inaczej - władzę przejęli wojskowi, wraz ze sprzyjającymi im politykami oraz komisariatami policji. W ciągu zaledwie kilku miesięcy miasto niegdyś całkiem spokojne zamieniło się w wielkie koszary, które były gotowe zaatakować każdego, kto choćby ośmielił się spróbować ataku na nich. Anomalie kontrolowane przez magów szybko stały się bronią ostateczną, a sprzęt pozostawiony przez Federację, Cesarstwo Świtu, Imperium Nexusa i Jaźń znalazł błyskawiczne zastosowanie. Biotechnologia, która natychmiast zaczęła się rozwijać w zawrotnym tempie pozwoliła na produkcję potężnej siły zbrojnej.

Bajkalitum stało się jedną z podstaw sił zbrojnych miasta, a technologia robotów bojowych i klonów umożliwiła stworzenie wręcz niezliczonej ilości wojsk. HallenWest pozwoliło sobie dzięki temu na ekspansję terytorialną po Wojnie Miliona, dochodząc nawet do CreepySea gdzie udało jej się zająć federacyjną wioskę o nazwie Bulbakio. Kiedy konflikt dobiegł końca była okupowana cały czas przez 2. Kompanię Bractwa Wielkiego Oka, jednego z nexusiańskich Zakonów. Tak naprawdę nie bronili tego miejsca, lecz najzwyczajniej w świecie oddali z pewną wymianą ognia to miejsce na wyraźne polecenie swojego władcy, który nie chciał popsuć kolejny raz relacji z polis, którą uważał za możliwego sojusznika jeśli doszłoby do dalszej wojny.

Północ

Najtragiczniejszy rezultat był jednak nie dla Wyzwolenia czy niezależnych miast, lecz dla Północy. To właśnie w tym czasie miała miejsce idea wielkiego zjednoczenia wszystkich frakcji na tych terenach, takich jak północne plemiona Żelaznych Wojowników, Centralia, górskie cywilizacje elfów i krasnoludów, demoniczne imperia podziemne czy królestwo nieumarłych. Wszystko miało stanowić jedną spójną federację, a tymczasową siedzibą była Centralia. Na nieszczęście Wojna Miliona zniszczyła region doszczętnie. Teren był areną wielu sił, oprócz Północy walczyły też oddziały Wyzwolenia Krajowego, CreepyTown i HallenWest, a także oddziały okupantów w postaci Cesarstwa Świtu, Federacji i Imperium Nexusa. Niszczycielskie siły w postaci najpierw Legionu, a potem Jaźni zabiły wiele niewinnych istnień.

Ostatecznie siły Północy zostały rozbite przez liczne walki oraz kryzys jaki nastał wewnątrz frakcji po ataku Jaźni. Zagłada oddziałów regularnej armii oraz samowolka partyzantów doprowadziła do wojny domowej. Ostatecznie władze frakcji zdecydowały na konferencji, że Północ zostaje rozwiązana, jednak nieumarli przejmą prawną schedę po nich, razem z Centralią, demonicznym Ahn-Kasheth oraz ludzko-elficko-krasnoludzką Hanzą Północną. W wyniku tego marzenie o zjednoczonej Północy upadło, a region stał się jednym z głównych obszarów operacji wojskowej między stronami Zimnej Wojny.

Ważniejsze wydarzenia

  • Atak chemiczny zbuntowanych agentów Ochrany na CreepyTown, celem oskarżenia o to Federację i rozpoczęcia wojny między tymi dwoma frakcjami. 26 lutego 2021
  • Odwet Imperium, CreepyTown i Federacji na rebeliantach, którzy planowali wysadzić bombę kwantową w Metropolii, zakończona śmiercią rebeliantów i przejęciem przez federacyjne służby ładunku. 30 marca 2021
  • Sabotowanie przez wywiad Federacji prowokacji na granicy nexusiańsko-federacyjnej przez agentów Cesarstwa Świtu. 12 kwietnia 2021
  • Interwencja Imperium Nexusa w państwach dawnej Północy w związku z walkami band narkotykowych, zbuntowanych magów, przeciwników pokoju między państwami oraz przeciwników Ruchu Odbudowy Wspólnoty Północy. 20 czerwca 2021.
  • Atak terrorystów z CreepyTown na szkołę w Agasłanie w Saakartwelii. 01-03 września 2021
  • Odwet Ochrany za szkołę w Agasłanie poprzez wysadzenie w powietrze mieszkań należących do terrorystów, chronionych przez bandy miejskie CreepyTown. 10 marca 2022
  • Zniszczenie teleportu w Metropolii przez pro-nexusiańską organizację terrorystyczną Ludowo-Wyzwoleńczy Ruch Oporu. 15 marca 2022.

Ciekawostki

  • Zimna Wojna jest oczywistym nawiązaniem do rzeczywistego okresu o tej samej nazwie, jaki miał miejsce w latach 1947-1991 z licznymi przerwami łagodzącymi sytuację geopolityczną. Po jednej stronie stały Stany Zjednoczone wraz NATO i ich sojusznikami, a po drugiej - Związek Radziecki z Układem Warszawskim, Chińska Republika Ludowa i sojusznicy obu sił.